{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
258 visninger | Oprettet:

Kontraventil i tank ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Når min båd er 1/4 fuld og derunder vil den ligesom tøve lidt når jeg skal op at plane.
Den kan også finde på at hakke en smule når den får fuld skrald.
Det virker som om den har svært ved at "snable" dieselen op.
En sagde at der nok sidder en kontraventil i tanken som jeg kan fjerne og dermed løse problemet.
MEN er der nogen der ved hvor den sidder og hvad den er godt for ?.
Det er et større projekt at komme ind til tanken så jeg ville gerne vide lidt mere inden jeg går i gang med at skulle ad.
Udluftning er tjekket..
Mvh. Morten

Kommentarer på:  Kontraventil i tank ?
  • #1   12. apr Stoppet filter eller lidt vand i brændstoffet. Der sidder sikkert også et lille filter i bunden af sugerøret i tanken smiley

• #2   13. apr Helt nyt brændstof og vandudskiller filtre, ingen vand i disse .
    I samme øjeblik jeg har tanket er problemerne væk ??

• #3   13. apr evt et lille huld i sugerøret i din tank 1/4 oppe, så den syger lidt falsk luft den vej

• #4   29. apr Nu har jeg prøvet at bane mig vej indtil tanken. Lader, landstrøm, lænsepumpe + slanger, støddæmper til motorklap og slangen til saltvands intaget måtte væk. Så kunne jeg konstatere at jeg ikke kan få sugerøret op for dørken.
    Det er en stor rustfri tank og føde samt returrør til motoren er af kobber.
    Bagpå tanken sidder fire skruer ned i bunden af båden som holder den fast.
    Er der nogen der ved om der også er skruer foran ?
    Eller kan jeg trække tanken bagud hvis jeg afmonterer kobberrør, påfyldningsslange og udluftningsslange ?
    Jeg kan ikke få den helt ud for den er sat i før motoren men et stykke tilbage hvis den ikke er skruet fast i forenden.
    Måske jeg bare skal leve med problemet ?

• #5   29. apr Var det mig, ville jeg inden hele båden skal skilles ad, prøve at montere en extern tank, som bare kan være en 25 liters dunk, løser det ikke problemet, kan du så begynde at studere brændstoftanken.

• #6   29. apr Kanon idé Jens S.
    Der sidder en kugleventil (ballofix) ca. 1,5 m. fra vandudskiller filteret.
    Hvis jeg lukker den, spænder røret fra og flytter det over i min 10 l reservedunk med tud så løber det ikke over.
    Et forsøg værd. Tak smiley

• #7   3. maj Nu har jeg sejlet den ned hertil (Bill.)
    Tilsat en flaske water remover og noget anti dieselpest.
    Sejlet yderligere en times tid og den tøver stadig en smule når den skal op af vandet.
    Men den går ikke ud og den kommer op hver gang så jeg tror jeg kan leve med problemet.

profilbillede
Kommentér på:
Kontraventil i tank ?