{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Yamaha F50FETL
  • #1   14. maj Ved ikke med udlæsning..
    Men 450 timer på 10 lyder meget sandsynligt.
    450 timer er ikke noget problem, bare motoren er passet med service mv

• #2   15. maj Udlæsning af yamaha motor foregår hos en forhandler smiley ( fuld udlæsning ) nogle af de tester der bliver solgt på bla. ebay får ikke alt med ( der er åbenbart nogle under biblioteker som "hjemme" tester ikke kan læse op på... lidt lige som på min bil, har volvo og "deres" tester vida dice læser og den løser NÆSTEN alt, men det FULDE billede kræver opkobling til volvo`s server og DET KOSTER KASSEN smiley )
    Har lige fået en F100F på røven af damen, der fik jeg forklaret hvordan det SKAL gøres for at garantien dækker, den gemmer ALT der laver unoder med dato, klokkeslet og fejlen selv, samt alt andet motor laver... og det er ALT.. tomgang, % i gas, tider for % i gas osv osv... det er simpelthen en computer der sidder på røven :P, men din er 10 år og der er jo sket en del på udviklings området .. så hvor meget den gemmer ... ja det er nok en yamaha forhandler du skal tale med om det... eller en der ved det herinde, lur mig om der ikke er en der ved/har prøvet det her på siden smiley
    Har hørt om yamaha motorer der bruges på grønland, sejler 8-10 000 timer i deres leve tid smiley smiley smiley og det er sgu baske forhold der oppe, så 450 er INGENTING her i lille dk. men som altid er service alfa & omega for at ting virker.
    Det er ca 3,75 timer om md. i de 10 år, vi kan bruge 10 - 20 timer på på en weekend når vi er ude ( okay .. det er jo godt nok i trollefart 3-5 knob smiley og så lige turen derud og hjem med lidt gas ) så det er meget muligt at den har gået 450, det er ikke meget smiley

• #3   15. maj Ja, 450 timer er ikke meget, hvis motoren er passet/vedligeholdt som også er nævnt i starten af tråden.

Erhvers fiskerne her omkring sejler Ca 3000 timer med deres påhængsmotorer eller mere før de sælger dem videre og da kører de stadig fint ... Og de blir ik skånet

• #4   17. maj Er helt på linje med andre omkring timetal /vedligeholdelse.

Udlæsning/diagnose har Kim forklaret fint – herunder udlæsning hos en prof., som også kan forstå og tolke på de mange data og evt. fejlmeldinger.

så bare lige et indspark om software og kabler:
    Har selv undersøgt ifm køb af min F100D årg. 14. Den kræver nyeste Yamaha Diagnostics System (YDS) vers 2.33, som ikke er frigivet….og sikkert koster KASSEN ! (ved ikke om tidl sofware virker på årg. 14 - så undlod at købe/prøve).

Den tidligere YDS vers.1.33 frem til årgang 2011/12 er frigivet/let tilgængelig. Diagnoseprogrammet kan udlæse en lang række data og tjek – herunder gangtimer i intervaller på 1.000 omdr, som du efterspørger.

Sæt til PC med stik, kabler, software og installationsvejledning kan fås på e-bay til ca. kr. 400 (ca. 650 fragt, told og moms). Det er ganske overkommeligt, synes jeg.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=yamaha+diagnostic+yds&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=yamaha+yds

Du kan downloade Excel ark med eksempel på, hvad der kan udskrives fra programmet (midt på siden):
    http://www.brpdiagnostics.com/yamahaydspwcdiagnostic/

For mere info kan du prøve at google lidt på Yamaha YDS. Der er skrevet en del i diverse fora verden over.

M.v.h.
    René A. smiley

Kommentér på:
Yamaha F50FETL