{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
203 visninger | Oprettet:

Olie tætner. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Der sidder en pakdåse på min søvandspumpe som er blevet en anelse utæt. Der kommer 2-3 dråber olie ud i løbet af en sejltur på et par timer så den bruger ikke olie men nok til det er irriterende.
Pakdåsen er svær at komme til for slanger, impeller, lejer osv. og så er den forholdsvis dyr.
Så jeg tænkte at hvis jeg kom noget Liqui Moly oil stop leak i olien vil det så virke ?.
Nogen der har erfaring med det ?
Mvh. Morten

Kommentarer på:  Olie tætner.
  • #1   15. maj Hej. Jeg har prøvet Molly på min bil da den er utæt i pakdåssen mellem motor og gear, det har desværre ikke virket, men prøv lykken det skader jo ikke 😀

• #2   15. maj Mon ikke det virker bedst bare at lave det rigtigt 🤔

• #3   16. maj Som Wessel skriver, lav det rigtigt, det kan godt være at det er besværligt, men heller vide at det er lavet godt og rigtigt, end at hele tiden tænke ! ! gad vide hvor lang tid der går inden det lækker rigtigt meget.
    Tror ikke jeg vil have fidus til sådan noget tilsætning i olie såvel i køler ... heller lave det... det er da også hyggeligt at gå og rode... nu har du jo lige en lille mini ferie, såååå et par kølige fra kassen og en ven eller to i hånden = hygge ( eller tag konen med på holdet, DET kunne være fedt, sådan et lille familie projekt, de kan sgu mere end man tror engang imellem smiley )
    Sikken du har været aktiv.. fundet lækage og haft gang i de små grå ang. vinter klargøring... pas nu på smiley

• #4   16. maj Hælder ikke så meget til "Mirakel-middel" på dåse. Desværre.

Hvis der er mekaniske defekter, så er der kun een vej; Udskift den defekte reservedel.

• #5   16. maj Der kan være flere årsager til utætheden,
    Hvis det er en olietætningsring lavet af NBR (nitriel) så bliver de hårde med tiden, specielt når de sidder steder hvor der varmt. og hvis den så også er slidt så er den ikke så flexibel længere. Og de midler man kan købe er baseret på at blødgøre gummiet, men det er jo ofte for sent. For hvis gummiet er blevet slidt væk, vil en blødgøring, kun være en stakket frist. Det kan måske sætte lækagen lidt i bero, men en udskiftning er uundgåelig.
    Der kan måske også være problemer med akslen, hvis du er uheldig kan der være tæringer på selve akslen. Som har været med til at øge sliddet. Meen så galt er det forhåbentlig ikke.
    Hvis du ikke vil skifte lige nu så prøv med et godt fabrikat kemi, som det du selv nævner. Men sikkert er, at den snart skal skiftes.

• #6   16. maj Thomas M.
    Klart nok skal den skiftes og det er også muligt at pille hele pumpen af med 4 skruer så det skal da gøres.
    Men pakdåsen skal hjem fra Belgien og ligenu vil jeg gerne sejle så jeg prøver med det middel i første omgang. Faktisk er det hældt på og indtil nu har jeg ikke set olie.
    Men som sagt er det kun nogle få dråber når den bliver rigtigt varm så det er ikke kritisk. smiley

Kommentér på:
Olie tætner.