{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
87 visninger | Oprettet:

Skille gearstang Penta VP450 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kæmper en kamp med at nå til min impeller på min meget gamle Volvo penta VP450 påhængsmotor.

Jeg kan simpelthen ikke få løsnet gearstangen/armen.

På billedet kan du se den lille lue i siden på benet, jeg tænker det er der man skiller den af.

Men jeg har skruet den nederste møtrik i bund og det slipper den ikke gevindet af.
Jeg har også skruet på den lange messing skrue i lang tid indtil den heller ikke ville mere uden at det gik fra hinanden.

Er det det forkerte sted jeg løsner eller hvordan for jeg det skilt af?

Kommentarer på:  Skille gearstang Penta VP450
  • #1   5. jul

profilbillede
  • #2   5. jul

profilbillede
  • #3   5. jul Det ser rigtig nok ud med gearskifte armen, så skal du bare få gearhuset banket fri så det kan komme neden ud.
    Men har den ikke været adskilt i mange år, kan det sidde ufattelig "godt" fast.

Du har vel fået funden alle skruerne der holder det på plads.

• #4   5. jul Ja tak Jens. nu lykkedes det at få den af.

Nu kan jeg så bare ikke få lortet på igen. får den ikke ordentligt op, tror akslen ikke rammer hullet ordentligt. Kunne sgu godt have været et guiderør eller lign.

Nogle gode tricks til det?

• #5   5. jul Udover at rengøre akslens stråler, så de står helt blanke, og give den en gang vandfast fedt, tror jeg ikke der er andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed og prøve til det lykkes.
    Vær opmærksom på at røret til vandpumpen også går rigtig sammen.
    Tjek også om det er gearforbindelsen der er i vejen, sæt den i det gear som trækker stangen længst op

• #6   5. jul Ja jeg har forsøgt i en time nu. det vil ikke lykkedes.
    Ja plastik muffen til vandrøret røg selvfølgelig af så måtte skille toppen af benet af igen.

jeg giver op for nu, den gider slet ikke i indgreb. smiley

• #7   5. jul fik ikke lige med, hvis drevet står i gear, så drej propellen så akslen rotere, så rammer du nemmere oppe i svinghjulet. (alternativt drej rundt på svinghjulet, husk at sikre så motoren ikke kan springe i gang)

Kommentér på:
Skille gearstang Penta VP450