{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
166 visninger | Oprettet:

Teleflex {{forumTopicSubject}}

Tror mit teleflex styring trænger til udskiftning, der er ved at være meget ratslør. Kender ikke alderen på det eksisterende men jeg har haft båden i 20 år og aldrig rørt ved det . Båden er med volvo SX drev med servo styring så der kræves ikke mange kræfter.
Har overvejet hydraulisk men syntes det er lidt ovelkill når der er servo. Har i nogen forslag da teleflex er lavet efter motor str. ?

Kommentarer på:  Teleflex
  • Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    maj 2005

Følger: 2 Svar: 13
    #1   4. aug Min erfaring med Teleflex er at der altid er meget slør i det uanset om det er nyt eller med servo.
    Det drejer sig om at det er mekanisk (med kabel) og det betyder slub og slask.
    Inden jeg skiftede til hydraulisk (uden kabel) skulle jeg korrigere hele tiden. Det skal jeg heldigvis ikke mere. Slubbet i rattet er reduceret til ca. 0,5 cm målt på ratkransen. Det er stort set ingenting.
    Men det er relativt dyr forbedring. Særligt væsken koster en formue.

• #2   4. aug Hvor stor skal den hydrauliske så være ?
    Som det er nu kan jeg styre med en finger og har ca 2 1/4 omgang fra fuld styrbord til fuld bagbord

• Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    maj 2005

Følger: 2 Svar: 13
    #3   5. aug Den skal ihvertfald ikke være for lille ift producentens anbefaling. Jeg tror jeg har 2.5 omdr fra side til side. Men at styrtøjet ikke er "smørlet" betyder faktisk mindre end at jeg skal korrigere hele tiden. Bare det er smidigt. Og det er det.

• #4   8. aug Fint TAKKER. Jeg syntes bare det er lidt forvirrende med de vejledninger der er for størrelserne på de hydrauliske systemer. Der refereres til båd størrelser eller HK. Da jeg har servo på er det som at sejle med en lille 2 HK motor og kan styre med en finger, men skal dim. Efter en 135 HK 🤔 😆

Kommentér på:
Teleflex