{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

Motor fra USA gevind type! {{forumTopicSubject}}

Jeg er den lykkelig ejer af en Sundbird Cuddy 195 med en Volvo Penta 3,0 4 cyl. indenbordsmotor. Der er desværre kommet et stort hul i blokken efter den ”skød” et stempel ud gennem siden! Jeg er er derfor på udkig efter en ny motor og dette første mig selvfølgelig til USA, hvor der er penge at sparer.
Min båd er importeret fra USA i 1999 så derfor burde jeg jo fint kunne hente en motor der ovre fra, men jeg har ladet mig fortælle at de motorer man får fra USA er med tomme-gevind og det burde min også være når den er importeret derfra, men dette er ikke tilfældet efter jeg har målt gevind stigning på diverse bolte, der er skruet ind i blokken som f.eks. bolten til strømfordeler osv. Er dette metrisk-gevind som vi kender til.
Nogen der kan forklarer mig hvorfor dette er tilfældet eller er motorer fra USA slet ikke med tomme-gevind?!
Mvh. Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning+afskaffelse af klip. 1.400 kr.
  • Rengøring udlejlningssommerhus 750 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 500 kr.
  • VVS udskiftning 1.500 kr.
  • Tømre 1.500 kr.
  • Stramning af vandhane 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor fra USA gevind type!
  • #1   11. aug 2014 Hvis det er en volvo-motor er den vel designet og måske også produceret i Sverige, så er det vel naturligt den har metrisk hardware? Jeg tror i alt fald ikke en Volvo-motor er udstyret med imperial-gevind bare fordi den er solgt til US

Jeg arbejder selv i et firma der har udvikling i USA og vi er for over 10 år siden gået over til metrisk hardware, selv for US-produkter og det er ikke noget særsyn at se metrisk hardware i US. Deres "Sears" eller "Home-Depot" fører både metrisk og imperial sortiment så man er velforsynet derovre

• #2   11. aug 2014 Mange tak for svaret har skrevet til et par stykker, for at hører hvilken gevind deres motorer sælges med, men det er hovedsageligt Mercruiser og OHV de har i USA og det undre også mig at der ligger en Volvo motor i en båd fra USA!

• #3   11. aug 2014 Hvis motoren er en GM blok er den med tommegevind i boltene, og er det en vaskeægte Volvo Penta bilmotor, er den med mm-gevind i boltene.
    Har du evt. et billede af motoren ?

• #4   11. aug 2014 Jeg har en 3.0 liter GM blok stående der har høvlet lejepanderne, men ellers i god stand. Du kan flytte dine gamle stumper over på denne motor, og være sejlklar til en fornuftig pris.

• #5   11. aug 2014 Dette er det eneste billede jeg har lige p.t, men kan fremskaffe et senere i dag, da motoren nu er afmonteret, men der står GM på blokken og sidder en Volvo Penta typeplade på blokken. Den har desværre ødelagt blok, krumtap, stempel og plejlstang på cylinder 3 som kom ud i gennem siden, og sikkert også høvlet både lejer og lejepander på alle de andre cylinder! hvor mange lejepander er ødelagt på din motor og er det plejl- eller hovedlejepander?

profilbillede
  • #6   11. aug 2014 Som det ses i dette fotoalbum med en båd og motor der er identisk med min, har Martin hentet en motor hjem fra USA og løb ind i problemer med, at motoren var tomme og de gamle bolte metrisk (billede 7) men når der er standset GM ind i min blok, må jeg gå ud fra at det er en GM blok!?
    http://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/diverse_baad/1877-projekt_ny_motor_

• #7   11. aug 2014 Det er lejepanderne på plejlstangen der er høvlet.

En brugt blok - boret op til anden overstørrelse - nye lejer i hele motoren og stempler, så sejler det for dig igen.

• #8   11. aug 2014 Kender du årsagen til at din motor er havareret ?

• #9   11. aug 2014 Min Olds 455'er er i tommer, men det er jo heller ikke en typisk bådmotor, men dog en vaskeægte amerikaner.

• #10   11. aug 2014 Jeg skal også ud og have nye plejlstænger hvis lejepanderne er høvlet, men så vil jeg hellere købe en helt ny! Den havde været kørt varm og derefter lagt på land i 2 år med vand i motoren, så der kom nyt topstykke og manifolde på da disse var tæret op. derefter sejlede den 10 timer med masser af vandsport osv. var ude og sejle en dag alene på en længere tur i helt stille vand og pludseligt taber den fart og begynder at banke fra motoren og få sekunder efter siger det BANG!

• #11   12. aug 2014 Her er et billede af motoren!

profilbillede
  • #12   12. aug 2014 GM 3.0 liter

Kommentér på:
Motor fra USA gevind type!

Annonce