{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

ældre saltvandskølet motor {{forumTopicSubject}}

hej, jeg går og tænker lidt på at købe en båd fra 1998/1999 med mercruiser 4.3 TKS. Den skulle virke fint, men jeg er lidt bange for de mange år med saltvandskølingen. Han siger den er blevet servicet i de 7 år han har haft den, og været på land om vinteren.

Hvad er jeres erfaring, kan de holde til det motorene? eller skal man holde sig væk?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ældre saltvandskølet motor
  • #1   18. maj 2020 Jeg ville finde en som virkelig vidste hvad der skulle ses efter på så gammel en motor, har selv haft en saltvandskølet TKS motor fra 1998, den var rigtig fin og velholdt.
    Må dog indrømme at jeg sover en smule bedre efter at jeg har fået båd med en fuld ferskvandskølet MPI motor:D


  • #2   19. maj 2020 Ved service kan der ikke tages forbehold for tæringsprocesserne i motoren og udstødningssystemet.

    Service omhandler skift af olie, filtre, tændrør, remme osv.

    Den båd du kigger på, har jo snart sølvbryllup.....:)

    Hvis du tager en bil fra samme årgang, hvad ville du så forvente at få i hånden?



  • #3   20. maj 2020 Man skal ikke være nervøs for saltvandskøling, det fungerer så fint. Men som der også bliver skrevet, er der noget tæring man skal forholde sig til. Har knæ, bælge, drev osv. været skilt ad og serviceret og skiftet dele, så kan de holde i mange år og fungerer til perfektion, men det skal holdes som alt muligt andet..

  • #4   22. maj 2020 Hvordan tjekker jeg stand på knæ og bælg? Han siger de har været skiftet på et tidspunkt for nogle år siden.

    Er det ikke en ide at evt tjekke drevets olie om det har været vand i? Og det samme med motoren?


Kommentér på:
ældre saltvandskølet motor

Annonce