{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Motor starter ikke efter omvendt montering af batteri {{forumTopicSubject}}

Jeg har i tidligere tråd forklaret, hvordan jeg monterede kablerne omvendt på batteriet. Heldigvis røg der blot en sikring. Nu har jeg imidlertid skiftet sikringen, og nu virker trimmet, starteren og omdrejningstælleren igen. Men men men nu vil motoren ikke starte selvom batteriet er fuldt opladet, starteren tørner motoren for fuld kraft og der er skiftet tændrør.

Har jeg alligevel ødelagt noget på motoren? Hvad er symptomerne på defekt ensretter, cdi og andet der kan ryge ved en gang omvendt poler?

Det skal siges, at jeg har haft åbnet Remoten og pillet lidt og tjekket nogle ledninger inden jeg opdagede at sikringen var gået. Det lyder lidt som om man prøver at starte uden dødmandsknappen er aktiveret, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at omgå dødmandsknappen for at se om jeg er kommet til at gøre noget ved den i forbindelse med jeg åbnede Remoten. Er der evt. nogen der ved, hvordan man omgår eller slår dødmandsknappen fra på Yamaha 75/90 totakter?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor starter ikke efter omvendt montering af batteri
  • #1   27. maj 2020 Det fandme flot. For anden gang løser jeg selv problemet lige efter jeg har oprettet forumemne. Efter 2 minutter med forsøg på starte. Holdt jeg en pause på 10 minutter... hvor jeg skrev et indlæg. Derefter gik jeg ud for at tjene om der kom strøm til tændrør, hvorefter den startede op. Det må være vinterkonserveringen, der gjorde det vanskeligt at få gang i den. Undskyld ulejligheden.

  • #2   28. maj 2020 Nemlig. Der skal altid være tid til en øl-pause. smiley

  • #3   28. maj 2020 Det kaldes "bedstemor modellen" - du forklarer dit problem for een der ikke kender til problemet, og i processen tænker du selv det hele igennem igen. Og pludselig får du en åbenbaring.... og bedstemor har løst problemet.

    Er det din 75hk som du opgraderede til 90hk? Hvordan endte den historie, spiler den nu?


  • #4   28. maj 2020 Kender det godt.. har også forklaret en makker et problem nogen gange og så finder jeg selv løsningen eller fejlen efter en forklaring..

Kommentér på:
Motor starter ikke efter omvendt montering af batteri

Annonce