{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Bedste måde at indstille karburatorer {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået komplet pakning og rep sæt hjem til mine karburatorer på min mercury 60hk 2 takts motor.
Et par af pakningerne er utætte for benzin, og skal derfor skiftes.

Efter det hele er samlet med nye pakninger og der tilhørende, hvordan indstiller man dem så bagefter ?
Der sidder 3 karburatorer på motoren


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bedste måde at indstille karburatorer
  • #1   1. jun 2020 Der skal nogle instrumenter på, et der måler air flow og så et til synkronosering, så de alle 3 suger ens og giver det samme flow af benzin når du giver gas... så en god mekaniker kan klare det, det kan være lidt drilsk så hvis du ikke rigtig er inde i sådan noget og ikke har værktøjet, så betal dig fra det istedet for at det hele går op i hat og briller.
    hvis du selv vil købe værktøjet og så kunne lave det selv fremover, så betal dig fra det den første gang og få lov til at kigge over skulderen på den der udføre det, der kan være rigtig mange penge at spare ved selv at kunne, og der er nogle motorer der elsker at få det lavet årligt ved det store service man laver før sæson start ( så er man sikker på at det bare spiller, inden man står i havnen og der er kuk i det hele, det er sååååå surt at sætte i vandet, for så at tage den op igen og smutte hjem uden at have været ude, så hjemme arbejdet vel udført = mange GODE timer på vandet .....


  • #3   1. jun 2020 åh okay så det er ikke så nemt alligevel.
    Jeg må prøve at se, måske kan jeg skifte pakninger osv uden at stille eller pille ved for meget.
    Vil gerne sende den til mekaniker, men har lige brugt 8000kr til reservedele på motor. Så har sku ikke råd til at sende den på værksted lige nu


  • #4   2. jun 2020 8000 ! ! ! ! øhhhhh ... er der da mere i vejen end kaburatore ? av av
    Det vil være bedst at skille og rense kabuer totalt ( bedst i ultralyds rensekar ) og hvis der er mere i vejen med motor, ja så vil du ikke opleve at det spiller max ( og at den køre optimalt ) med de nye dele, hvis den ikke er indstillet ordentligt.
    Det er sgu øv at stå med en motor hvor man poster penge i, og så ikke får det maximale ud af sine anstrengelser, samt er sikker på at den vil køre uden problemer når man ligger ude på vandet.... der kan fandmer være LANGT ind... pøj pøj


  • #5   2. jun 2020 Stator skiftet = 4000kr
    Nederste motorophæng = 1600kr
    Øverste motorophæng = 1700kr
    Pakninger/rep sæt til 3 karburatorer og benzinpumpe = 1500kr

    Så Ja det har desværre kostet alt for meget allerede. 👎


  • #6   2. jun 2020 Føj.... håber det bedste !

  • #10   5. jun 2020 Mange tak for hjælpen. Jeg har lige skiftet alle pakninger, skruer osv på karburatorer og benzin pumpe i dag.

    Startede første gang og med de samme!
    Ingen utætheder nogle steder og det spiller bareB)
    Den video i linkede til højere oppe, den var guld værd ved "groft indstilling".

    Så mangler jeg kun at få den møg motor til at lade strøm på batteriet smiley


Kommentér på:
Bedste måde at indstille karburatorer

Annonce