{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Transducer støj ved fart limbo 460 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har denne limbo 460
Transduceren er monteret på hækken ved den højre køl.
Fladbundet “Katamaran skrog” en køl i hver side.

Undersiden af transduceren flugter med bunden af kølen.
Der kommer støj på skærmen ved 8-9 knob
Kan det afhjælpes med en flytning.

Og hvad vil i starte med? Op eller ned ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Transducer støj ved fart limbo 460
  • #1   11. sep 2020 ned i vandet vil jeg gætte

  • #2   11. sep 2020 Vi får støj ved omkring 15 k, tror det har noget med strømningen under båden OG opdaterings hastigheden på loddet.
    Men man fare jo heller ikke over vandet for at søge efter fisk ( nu er det det vi bruger det til ) for så drøner man jo forbi stedet og skal bruge noget tid på at finde dem igen...
    Hvis det er bund dybden man søger efter .... ja så er det næsten det samme .... finder du en revle med MEGET lidt dybde .... ja så er det også forsent, da transducer sidder bag på, og i fart kan du ikke stoppe inden du er over det lave ! ! !
    Hvad vil du bruge den til i fart ? undskyld kunne bare være at jeg ikke havde tænkt på det og hvis det var en ting man kunne tage til sig vil det jo være fedt.... man skal lære og opsnuse ting livet igennem ( og evt rette sine egene fejl hvis det viser sig at være helt i skoven, kan være svært at sluge en fejl ... men sådan er det jo ! )


  • #3   11. sep 2020 Kim S
    Det er fordi jeg har set videoer på Youtube hvor de fortæller om klare skærmbilleder ved op til 40 knob.

    Jeg vil bruge det til at aflæse bund forhold.
    Og finde stimer som makreller.
    Man kan afsøge et større område med højere fart.
    Hvis man spotter noget er det hurtigt at vende om og se om det var fisk.

    Og med hensyn til bundforhold som revler og sådan har man jo en ide om hvor vandet er dybt når man har sejlet der før.

    Men nogensteder kan det jo sande til igen, så her vil man kunne bruge det, hvis der er et sted hvor der plejer at være 3 meter + og man pludselig er nede på 2 meter så skal man jo være opmærksom på der kan komme noget.

    Hvis man så ikke kan se det og går ud fra der er 3 meter så kan man hurtigt blive overrasket med 20 knobs fart.

    Og jeg skrev med en fra Garmin som fortalte mig engang at transduceren først er placeret rigtigt når ikke ser er støj på skærmen i hele hastigheds området


  • #4   11. sep 2020 Kim s
    Se den her
    https://youtu.be/kq1W1E9udWw


  • #5   11. sep 2020 Hæktransducer tror jeg altid vil have tendens til støj på skærmen ved 10 knob og derover, det er hvad jeg har oplevet med flere forskellige hæktransducer og forskellige højder/placeringer, der dannes mange luftbobler når vandet sliber skroget. Derimod har jeg haft på min forrige båd indvendig skrog gennemboret transducer og der var flotte klare billeder på op til Max fart 28-30 knob.
    Lige nu har jeg limet en hæktransducer indvendig på skroget under dobbelt bunden ikke det helt rigtige men det virker fint indtil omkring 23-25 knob. Skal have en indvendig transducer igen når hæktransduceren står af smiley eller når loddet skal udskiftes..


  • #6   11. sep 2020 min hæk tranduset sidder i en klat sileconre i bunden af båden indvendigt agter

  • #8   11. sep 2020 fin info af okay manden smiley .. nøhj han siger okay MANGE gange he he
    Men hans båd er jo næsten helt plan og som han siger så kan en lille knold efter en svejsning i hans båd lave støj...
    Så en totalt plan bund er godt, så jeg må være tilfreds med min fart og støj, da der er små finner og div kanter i bunden af min... men lidt fin justering er der vel altid plads til... og så er der lige det lille punkt at jeg ikke har travlt på vandet, jeg nyder nuller fart, på vej ud til div pladser kan den godt få noget at leve af, men vel ankommet, ja så er farten lav og det nydes i fulde drag... god weekend


  • #9   11. sep 2020 Den video du henviser til er en fladbundet "pram", så vidt jeg forstår er din monteret på en v-formet bund, så skal den længere nede i vandet.

    https://www.youtube.com/watch?v=9i15P5TV4tw&ab_channel=MikeSmedley

    Evt smid et billede af bagenden af din båd.


  • #11   11. sep 2020 Alexandru D
    Min båd er ikke V formet
    Bunden ser nærmere sådan ud og transduceren sidder bagerst på kølen i højre side altså på hækken
    \_/———\_/


    profilbillede
  • #12   12. sep 2020 Er der ikke ret kraftige strømninger på hver side af den når den sidder der ?
    Vil flytte den ind mod motoren så den har den flade bund, men ikke for tæt på motor, da nogle opfanger forstyrrelser fra motoren..
    Sæt en stor plade af et TYKT skærebrædt, der flugter bundkanten, så kan du skrue transducer fast i den og evt flytte den rundt UDEN at bore huller i båden 10 gange før du finder det gode punkt, sæt pladen fast med et egnet klæbe middel og en skrue i hvert hjørne, og lav den så bred som muligt og ca 10-15 cm høj op ad hækken, bare den flugter bunden ......


  • #14   12. sep 2020 Kim S
    Det gør der måske ham Garmin gutten jeg skrev med engang sagde bare på min gamle båd at den skulle sidde på den køl som var der tilsvarende ude i siden som her

    Men nu prøver jeg at sænke den lidt


  • #15   12. sep 2020 he he ... ja prøv, prøv... og hvis det ikke hjælper.... sååååååååå prøv.
    Vi har MANGE glæder med vores hobby ( og få sorger .... det skulle da lige være at have råd til at få drømme båden der er største sorg smiley smiley )
    Håber du får det løst smiley


  • #16   12. sep 2020 Kim s nu har jeg flyttet den så den sider et stykke længere nede så oversiden af transduceren fakrisk er 5 mm under kølen så må vi se



  • #17   12. sep 2020 Det burde virke, har selv sat min Langt nede for at få kontakt til vandet ved høj fart.

    profilbillede
  • #18   13. sep 2020 Okay jeg har sat min længere ned endnu

  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    jan 2008

    Både: 1 Svar: 9
    #19   20. sep 2020 Hvis du køber et sæt hydrofoil og monterer transduceren på undersiden yderst på den ene vinge så fungerer den også ved høj hastighed og den tager ikke skade ved grundstødning eller når du tager båden af og i vandet

  • #20   27. sep 2020 Martin J
    Godt tip til dem som bruger det, men jeg har ikke behov for hydrofoil


  • martin j
    martin j Tilmeldt:
    jan 2008

    Både: 1 Svar: 9
    #21   27. sep 2020 Sættet koster under 200 kr. og skader i hvert fald ikke og så er det en fantastisk løsning

    Hilsen Martin J.


  • #22   27. sep 2020 Martin J
    Det hjælper båden op af vandet hvilket båden slet ikke har et problem med.
    Så tar det lidt fart på toppen, og det ønsker vi ikke


Kommentér på:
Transducer støj ved fart limbo 460

Annonce