{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Claus K
Claus K
Tilmeldt:
21. sep 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Tilt tube/rør {{forumTopicSubject}}

smiley Hejsa
Jeg har en Mercury 125 fra slut 90’erne, hvor jeg har fået at vide at tilt røret skal skiftes.
Hvornår og hvordan finder man ud af om røret er slidt?
Nylon pakning og o-ring er færdige i den ene ende så udriggeren fra styretøjet, får ikke skrabet fedtet af. Styretøjet fungerer perfekt og går så fint, at rattet kan drejes med motoren.
Umiddelbart kan jeg ikke mærke noget slør i selve røret, men igen, jeg er ikke mekaniker.

Er der nogle kloge hoveder herinde, der kan hjælpe?
Et tilt rør koster 2.400kr og en ny bolt med pakninger koster kun 60kr


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tilt tube/rør
  • #1   21. sep 2020 Jeg skiftede tiltrør på min gamle Johnson 60hk.

    Købte et originalt til dyre penge og det havde sgu de samme dimensioner som et vandrør i jern kassen.
    Så prøv lige at måle engang, det kan også være at gevindet skal være et andet end til et vandrør (det skal ikke være konisk)


  • Claus K
    Claus K Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   21. sep 2020 Hej Lasse
    Hvordan var det slidt? Var det”kun” slør i den stang, der går igennem røret?
    Eller var der slør imellem beslag og motor?


  • #3   21. sep 2020 Hvis der ingen O-ring er i den ende hvor styrekablet kommer ud, så kommer der også vand ind i røret, og med tiden op i dit styre kabel. Så det holder måske ikke så længe, som hvis den var tæt. I teorien vil tilt-røret rust op inde fra, og på et tidspunkt kan det så knække. Men det er ren teori, har ikke hørt om nogen det er sket for.

  • #5   22. sep 2020 Gevindet var rustet op da jeg skiftede til hydraulik styring

  • #6   22. sep 2020 Jens S .... av.. det viste jeg ikke man kunne få.. DET er sgu smart, godt nok har vores en nippel i midten af beslaget, men jo flere steder man kan pakke fedt ind jo bedre må det jo være, og i enden hvor der er vandsprøjt og slid pga at det køre ind og ud er det en god ide... GODT FUNDET smiley smiley smiley

  • #7   22. sep 2020 Kim S,
    Den smøre nippel der sidder midt i beslaget skal smøre udvendig på tilt røret og den anden fine dims som Jens S viser er til indvendig i røret.
    Men jeg vil antage at man skal fjerne eller flytte den originale o-ring for at få maks udbytte af den smøre-muffe-dimsen,,,,,.
    Og måske helt erstatte den originale møtrik der sidder der?


Kommentér på:
Tilt tube/rør

Annonce