774 visninger
|
Oprettet:
Tilt tube/rør {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har en Mercury 125 fra slut 90’erne, hvor jeg har fået at vide at tilt røret skal skiftes.
Hvornår og hvordan finder man ud af om røret er slidt?
Nylon pakning og o-ring er færdige i den ene ende så udriggeren fra styretøjet, får ikke skrabet fedtet af. Styretøjet fungerer perfekt og går så fint, at rattet kan drejes med motoren.
Umiddelbart kan jeg ikke mærke noget slør i selve røret, men igen, jeg er ikke mekaniker.
Er der nogle kloge hoveder herinde, der kan hjælpe?
Et tilt rør koster 2.400kr og en ny bolt med pakninger koster kun 60kr
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 360
Købte et originalt til dyre penge og det havde sgu de samme dimensioner som et vandrør i jern kassen.
Så prøv lige at måle engang, det kan også være at gevindet skal være et andet end til et vandrør (det skal ikke være konisk)
sep 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Hvordan var det slidt? Var det”kun” slør i den stang, der går igennem røret?
Eller var der slør imellem beslag og motor?
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 360
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 89 Emner: 75 Svar: 1.195
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
Den smøre nippel der sidder midt i beslaget skal smøre udvendig på tilt røret og den anden fine dims som Jens S viser er til indvendig i røret.
Men jeg vil antage at man skal fjerne eller flytte den originale o-ring for at få maks udbytte af den smøre-muffe-dimsen,,,,,.
Og måske helt erstatte den originale møtrik der sidder der?
Tilt tube/rør