{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
439 visninger | Oprettet:

Trimcylinder {{forumTopicSubject}}

Hej skal til at renovere mine trimcylindere på mine dp-e drev er der nogen der ved hvor man får fat i værktøj til at tage endedæksler af ,har prøve en tang fra biltema minder lidt om sådan en til en vinkelsliber men den var for svag ,nogen bud på et stykke værktøj der kan bruges?

Kommentarer på:  Trimcylinder
  • #1   17. okt Den sidder sandsynligvis utrolig godt fast, har du givet den noget rustløsner og ladet det virke, varme kan også hjælpe.
    Prisværdigt at du ikke har forsøgt dig med en rørtang..
    Det optimale var at lave et stykke specialværktøj, eller låne hvis der er nogle der har det.

Jeg vil foreslå en rondel på ca 20 mm tykkelse, med et hul der passer til stemplet, og så med fire stifter, (den cylindriske del af metalbor er velegnet)
    Så kan du enten svejse et håndtag på, eller bruge en rørtang her gør den ingen skade.

profilbillede
  • #2   17. okt Hej Casper
    Det heder en tap nøgle det du leder efter, husk at tapperne skal passe så godt som muligt i hullerne på cylinderen.
    Som Jens siger så giv den noget rustløsnende over en dag eller to, lidt varme kan også hjælpe men husk det er aluminium. Man kan også tage to hamre og slå simultant på hver side der hvor gevindet sider inde bag ved for at løsne for eventuelle spændinger, men husk ikke for hårdt da det jo er aluminium.
    Hilsen Rasmus

• #3   18. okt Kan reservedelene skaffes - har du undersøgt det?
    Volvo har ry for, at populære reservedele pludselig går i restordre på ubestemt tid.
    Nogle reservedele er patenterede - faktisk ret mange - og er de i restordre hos Volvo kan de ikke skaffes hos andre....

Har du undersøgt, hvad et sæt ombytningscylindre koster?

• #4   18. okt Nej tror ombytter er dyrt ,tænker ikke det er problem med rep,sæt

• #5   18. okt Jeg har specialværktøjet til dette samt pakningssættene til cylindrene.
    Ring evt. til mig imorgen på 5124 4287

mvh. christian

• #6   27. okt Er det komplet sæt som dette du har har skal bruge 4 stk til DP-E drev,har fået løsnet det så mangler bare rep.sæt

profilbillede
Kommentér på:
Trimcylinder

x