Dette er blot til info, jeg har ingen økonomiske interesser i dette {{forumTopicSubject}}
Har du fået dårlig lugt i båden,?
Jeg spildte 20 l diesel i motorrummet og kunne simpelthen ikke få lugten væk igen selv efter grundig rengøring stank det stadig.
Så købte jeg en ozon generator og lod den køre et par timer og lugten er fuldstændig forsvundet, det virker fantastisk også mod fugt lugt og skimmel.
Priserne ligger fra 500kr til flere tusinde, jeg købte bare den billigste.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 5 Både: 2 Svar: 1
apr 2019
Følger: 2 Følgere: 167 Både: 1 Emner: 7 Svar: 205
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 88 Både: 1 Annoncer: 4 Emner: 20 Svar: 1.480
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
Det er virkeligt sundhedsskadeligt og noget man bør vælge som sidste udvej og der skal udluftes seriøst længe med gennemtræk, efter det er udført.
Derudover angriber det kabler/ledninger, som også kan give problemer.
Prøv f.eks. at læse her:
https://www.godtarbejdsmiljo.dk/stoej-lys-luft/kemi-og-farlige-partikler-i-indeklimaet/luftrensere/luftrensere-ikke-uden-problemer
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 9 Svar: 267
Og det kan jo nok få nedbrudt den spildte diesel noget hurtigere end alm. kold luft.
Diesel vil jo normalt fordampe af sig selv, også selv om det tager noget tid.
Var det nu toiletlugt, skulle man nok lede efter årsagen og ikke kun fjerne resultatet.
Og så er jeg helt enig i #4.
Specielt NBR-gummi (Nitril) som bruges til brændstofslanger, o-ringe og meget andet, kan hverken tåle ilt, ozon eller dagslys.
Så måske er der lidt med gyngerne og karussellen. Er der styr på at fjerne ozon-følsomme komponenter er det jo alletiders
Dette er blot til info, jeg har ingen økonomiske interesser i dette