{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  mercury værksted
  • #1   23. jul 2007 Triton marine i Hvidovre.
    De er flinke og rare mennesker der ved hvad de taler om!
    www.tritonmarine.dk
    Håber at det gør det for dig.
    De bedste hilsner Peter


  • #2   23. jul 2007 tak peter, jeg har lige talt med dem. de vil ikke lave min motor da den er købt i tyskland det vil sige at de er p.... ligeglade med at de som aut, værksted er forpligtiget til at lave garanti reperationer på alle mercurymotorer !!!
    det er derfor der er noget der hedder international garanti,
    Jeg er så gal lige nu.
    nå kettner som er importøren har sendt mig videre til tempo-både i ishøj de er lidt nemmere at snakke med.
    Nu har jeg talt med tempo både, de er rigtigt flinke og vil gerne lave min motor, desværre kan han ikke sige hvornår han kan have den færdig, men regner ihvertfald med 2-3 uger ÆV ÆV ÆV.
    det passer lige med at så er min ferie slut.
    er der nogen der har gode ideer ?


  • #3   23. jul 2007 Jess L hvad er der galt med din motor ??

  • #4   23. jul 2007 den vil ikke tage gassen,
    Det er en 30 hk. mercury ligthning fra 2005.
    Det er en demo model jeg har købt i tyskland, da jeg fik den. Jeg har selv sejlet ca 12 timer med den uden problemer.
    den starter fint og går perfekt i tomgang og tøffe tempo.
    dvs at jeg når altid ud af havnen inden der bliver problemer.
    jeg har skiftet tændrør på den idag men det hjalp ikke.
    jeg har mistanke til at der kan være skidt i karburatoren da den jo har stået stille i et pænt stykke tid inden jeg fik den.
    Jeg er lidt en motormongol og er bange for ikke at kunne samle/ justere karburatoren selv hvis jeg prøver at tage den af og rense den


  • #5   23. jul 2007 Hey Jess.
    Det er jeg sgu ked af at høre.
    Har haft en del problemer med min motor og hver gang alle de kloge hoveder her på galleriet ikke har kunnet svare på eller løse problemet og jeg er nået dertil hvor jeg skal til at smadre et eller andet har jeg ringet til dem som så har kunnet forklare mig hvad der højst sandsynligt har været galt, og det har sgu passet hver gang. De har dog heller ikke ville tage min motor til eftersyn. MEN det syntes jeg faktisk har været på et fair grundlag som har været at motoren er meget gammel og at det simpelthen ikke ville kunne betale sig for mig at få dem til at lappe på motoren i forhold til hvad omkostningerne ville være kontra hvad en god og bedre motor ville koste brugt.
    Det er surt for dig at det tager en krig for tempo at fixe motoren, men kender desværre ikke andre steder på sjælland hvor de laver Mercurymotorer.
    Held og lykke med det.
    De aller bedste hilsner Peter


  • #6   23. jul 2007 Jeg "tror" også Holbæk bådcenter forhandler og laver Mercury motorer. Men hæng mig ikke op på det.
    Ellers ville jeg prøve at rense karburatoren, det lyder som om der har sat sig noget skidt i dysen...det ville også passe meget godt med at den har stået længe...


  • #7   23. jul 2007 Hej Rolf, jeg har snakket med kettner, de siger at triton godt må sige nej til mig, det er kettners ansvar at finde en reperatør til mig og de har så henvist til tempo.

  • #8   23. jul 2007 Tommy B :
    Var det Karburatoren de rensede ?


  • #9   23. jul 2007 av-av det var også en slags penge, var det det eneste de lavede ?

  • #10   23. jul 2007 Hej ! prøv at kontakte Ballerup Marine service ( de ligger i Rødovre he he ) på tlf. 4465 6499 eller mobil nr. 3042 8483 han er simpelthen alletiders gut ( : jeg ved ikke om han har ferie !! men du kan prøve, så du kan komme på vandet i din ferie.......
    mvh. Kim S


  • #11   23. jul 2007 hej kim, tak for tippet, desværre er han på ferie, det er sgu ikke nemt. det skal også helst være en aut. da der stadig er garanti på.
    Det kan godt være at jeg må bøde selv for reperationen hvis jeg vil ud at sejle i år. Det er ikke nogen imponerende serviceorgnisation mercury har på sjælland :- (


  • #12   23. jul 2007 hej Rolf, jeg kender godt den anden sag og ...snak.dk
    jeg er nok mere hooked på at komme ud og sejle her og nu end at give triton/kettner velfortjente tæv.


  • #13   23. jul 2007 hej igen , nå jeg tog en dyb indånding og pillede karburatoren af, dyse og kammer er rent som en operationsstue så det var ikke det der var i vejen.
    svømmeren virker også som den skal.
    som sagt har jeg smidt nye tændrør i i dag så nu er jeg ved at løbe tør for ideer.
    gode forslag modtages med kyshånd, jeg vil så gerne ud at sejle mens jeg stadig har ferie


  • #14   24. jul 2007 prøv lige at juster lidt på luftskruen de skal stå 1½ omgang åbent ca...
    var der gnist på tændrørne?
    går den urent i tomgang?


  • #15   24. jul 2007 den spinder som en lille kattekilling i tomgang, dev er først når den skal til at bestille noget at den går ud

  • #16   24. jul 2007 det ku da godt lyde lidt som benzintilførslen den er gal med. et stoppet filter kan give benz nok til lav fart hvor den så tømmer karburatoren når der gives gas og den dør. defekt/tilstoppet benzinslange, skidt i sugerør i tanken er et par bud.

  • #17   24. jul 2007 Hej dennis, jeg prøver at skifte bolden, slange og tjekke filteret, jeg skal bare lige bruge 5 min. tørvejr smiley

Kommentér på:
mercury værksted

Annonce