{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  flaps hvad er det lige prisis
  • #1   10. sep 2008 Deres primære formål er at stabilisere båden når den planer..

    Mange bruger dem også til at få båden hurtigere i plan.
    Kan også bruges til at presse bagenden ned så man får større hækbølge til f.eks wakeboarding


  • #2   11. sep 2008 Michael - Du har helt ret det var 2 gange skrivefejl fra min side, man kan ikke trimme hækken ned, men man kan godt bruge dem til at lave større høkbælge..
    Hvordan bruger du trimmet til at få båden i plan, det skal jo "bare" så langt ned som muligt? De fleste der har trimflaps kører dem helt ned når båden skal iplan. Og ved flapsene er helt ned løfter de hækken op og dermed kommer båden hurtigere i plan.


  • #3   13. sep 2008 hvis man har meget bagvægt, er det uhyre genialt med flaps, jeg kan uden problemer komme i plan, når jeg trimmer mine flaps ned med 2stk jetski liggende bag på platformen (350kg) hvis ikke trimmene er nede kan jeg overhovedet ikke komme i plan med mere end 1 jetski, men når den så er i plan trimmer jeg dem op igen og båden sejler fint og økonomisk.

  • Anders O
    Anders O Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #4   20. sep 2008 Trimtabs kan bruges til mange ting. Men de primære formål er at få båden ud af vandet hurtiger, især hvis overhovedet det kan lade sig gøre uden. Store V skrog så som Outerlimits, Nor-tech og fountain ect. monteret med overflade drev som fx. Mercury nr. 6 eller Arneson kan slet ikke komme op af vandet uden. Et andet formål er at "lægge" båden rigtigt på vandet, så drevet eller motoren ar trimmet så kraften primært bruges til at skubbe båden fremad. Dette er især vigtigt med større både som har "trin" i skroget, og hvor drevene først trimmes helt ud når man sejler ved topfart. De kan også bruges til at stabilisere båden i hård så og som nævnt, give balance. På mindre både i 19 - 23 fods størrelsen kan de "forlænge" bunden af båden og derved gøre den mere stabil ved meget høje hastigheder og afhjælpe chinewalking. Uanset hvad, så er vinklerne for drev og trimtabs forskellig ved forskellige hastigheder, og det kan godt betale sig at tage sig god tid tll at finde de bedste settings for ens pågældende setup.

Kommentér på:
flaps hvad er det lige prisis

Annonce