{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Aldrig gå ned for kolde øl {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en regel om bord på min 300hk båd. Reglen lyder: Gå aldrig ned for kolde øl, drinks og benzin. Aldrig!

Det er simpelhen fordi jeg ikke gider ende i nogen problemer!

Når jeg er vært på min båd, er det meget vigtigt for den efterfølgende sejllads at ingen af mine gæster er vrede og irritereret.

Er der nogen der har erfaring med 12V 50W kølebokse tilsluttet 12V forbrugsbatteri med en given amp? Hvor lang tid kan det realistisk holde hvis det stort set kun er køleboksen der kører?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Aldrig gå ned for kolde øl
  • #1   18. apr 2017 Hvor stort batteri?
    Så kan man regne ud hvor længe der er strøm.


  • #2   18. apr 2017 50:12=4 AMP. Pr. Time.
    100 AMP batteri. 100:4=25 timer
    Det er så såfremt boksen køler konstant, det gør den ikke. Det er også såfremt boksen kunne køre til batteriet er helt tomt. Det kan den heller ikke da der normalt er indbygget batterispare, der slår fra ved f.eks. 10,8 volt. Der er jo ingen grund til at ødelægge batteriet helt.
    Så et helt 100% svar kræver personlig test hvor ude og vare temperaturen jo har stor betydning. Vi plejer at fryse 2x1,5L. Juice. Det holder det hele koldt de første 24 timer uden brug af strøm. Bare en ide.


  • #3   18. apr 2017 Underligt indlæg.....:)

  • #4   18. apr 2017 Rambo, du har lidt ret. Mit svar går udelukkende på det tekniske. Det moralske med sejlads og alkohol vil jeg ikke ind på her.

  • #5   18. apr 2017 Hvad er problemet med alkohol og sejllads ?
    Så længe Kaptajnen/styrmanden er ædru er det jo intet problem.


  • #6   18. apr 2017 Fuldstændigt rigtigt. En god Irish Coffee, en kold øl ovs. Intet problem.
    Fulde passagerer kan blive et problem hvis båden pludselig gør noget uventet, men for fan' det er snart sommer og vi skal nok klare den smiley God tur på vandet.


  • #7   18. apr 2017 Hey Frantz
    2 forum emner begge omhandlende sejlads indtagelse af våde varer, holder du fis med bådgalleri eller er du bare fokuseret på at drikke og sejle? smiley

    Må vi ikke se din båd?

    For at svare på dit spørgsmål, så find 2 1½ltrs plasticflasker, fyld dem 80% med vand og frys dem ned dagen før du skal på vandet. Med dem i en frostbox kan du let holde øllerne kolde til du ikke gider sejle mere.


  • theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

    Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #8   18. apr 2017 eller dump køleskabet i vandet med en snor på....så holder de sig også kolde..... samt bruger ikke strøm eller plads. Total win/win! smiley

  • #9   18. apr 2017 havde 2x100amp de holdte køleskab og kølebox (samlet forbug ca 100w) fra kl 10 til kl23... så var der så lidt power at mit oliefyr ikke ville starte... dette inkl 5timer sejlads med 7kn.. så det løber hurtigt

Kommentér på:
Aldrig gå ned for kolde øl

Annonce