{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

oliefyr Breeze 2000 watt {{forumTopicSubject}}

http://www.stroco.dk/stroco_products/stroco-luftvarmer/
Har sådan et oliefyr som starter og kører fint , men jeg syntes ikke luften der blæses ind er så varm som det plejer at være. det kan måske have noget med årstiden da den trækker luft ude fra og temp. ligger lige over frysepunktet.
forhandleren foreslog at jeg prøvede lade den køre 2 - 3 dl benzin fra en flaske igennem for at brænde eventuelt sod væk.
har i hørt om den metode ?
har haft fyret i 6 år og aldrig pillet ved den.

Kommentarer på:  oliefyr Breeze 2000 watt
  • #1   30. dec 2017 det har jeg nu aldrig hørt om, men der burde jo egentlig ikke ske noget ved det..

• #2   30. dec 2017 Du skal klarlægge først hvad ikke så varm er. Derefter, kører fyret i det rigtige niveau, blæser/kører vingen med den rigtige hastighed eller er fyret ikke nået videre i sin opstart. Det med benzin kan godt lade sig gøre, men hvad er det egentlig du gør. Får du alt ud. Er der en defekt i fyret, ser du den ikke uden at skille det ad. Et Webasto AirTop 2000 blæser Ca. 100-120 grader ud, lige for enden af fyret efter 15 min. drift. Dette tal ligger også der omkring på andre Luftfyr. Så prøv først at måle temperaturen.
    MB

• #3   30. dec 2017 jeg kører uden termostat drift, de vil sige at jo højere jeg drejer knappen rundt så højere hastighed kører fyret og varmer også mere. jeg kan også høre at pumpen tikker hurtigere i takt med der drejes på knappen. fyret starter og kører fint som den altid har gjort, jeg syntes bare ikke luften der blæses ind var så varmt som det plejer at være
    sælger mente at da den kører fint, kunne der godt være en del sod i brændkammeret, og det kunne måske lige tage toppen af temperaturen.
    At give den en tur med benzin kunne brænde noget af soden væk,
    de temperaturer du nævner må være ved fuld knald, så det vil jeg lige tjekke næste gang jeg kommer ind til båden.

• #4   30. dec 2017 Du kan godt brænde med benzin. Det kan godt knalde lidt i udstødningen da blandingsforholdet (benzin/luft) er lidt anderledes når fyret normalt køre på diesel. Jeg har selv brugt denne metode, men er dog mere til adskillelse af fyret. (arbejder med det professionelt).
    Vh. Martin Borgholt

• #5   30. dec 2017 han foreslog det også kun som et forsøg, eller skulle jeg bare komme til ham med fyret så han kunne kikke på den
    Det er en sejlerkollega som er ejer af en maskinfabrik hvor de fremstiller vandbårne oliefyr til rutebiler og tog
    har et gammelt glas termometer der går til 120 gr så den stikker jeg i i indblæsnings ventilen for at se hvad den viser

• #6   31. dec 2017 Så fik jeg målt temperaturen, men faldt dog i snak på bådpladsen så tiden skred
    efter 25 min. målte jeg 98 gr på den største ventil 2 meter fra fyret
    den lidt mindre ventil som ca 5 meter fra fyret målte jeg kun 85 gr, den har så heller ingen isolering på den sidste meter.
    jeg havde skruet helt op på max. så jeg er tæt på mål.
    opdagede så også at vandudskiller og filter trænger til at blive renset

• #7   31. dec 2017 Det er jo fint. Nogle luftslanger har et papirlag inderst. Det kan godt falde ned og blokere når slangerne bliver ældre et tap på 5 grader pr. meter op til de første 3 meter er set før. Dette er især de gamle sorte slanger der ikke har så god en isolering.
    Det med at falde i snak er vist en del af det at have båd ☺️

• #8   15. jan Additiver virker også i dit dieselfyr. Det soder til som enhver anden dieselforbrænding ved korte brug osv.

Kommentér på:
oliefyr Breeze 2000 watt