Renovering af Mercury 260HP
3.233 visninger
|
Oprettet:
Jeg er nu gået igang med mit projekt Mercury 2.5L påhængsmotor med 260hp. Den har været under vand, og derfor skal den gennemgås fra A-Z. samt udskiftning af vitale dele.
Har i første omgang nødtørftig fjernet rust fra indvendige dele og samlet den igen for at konstatere om alt elektronik virker. Og det gør det så nu er jeg begyndt at købe de dele der mangler til projektet.
Har i første omgang nødtørftig fjernet rust fra indvendige dele og samlet den igen for at konstatere om alt elektronik virker. Og det gør det så nu er jeg begyndt at købe de dele der mangler til projektet.
Renovering af Mercury 260HP
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 107 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.885
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 107 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.885
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
jeg syntes at jeg har stødt på cowel til den størrelse på guloggratis og dba ind imellem. Ellers prøv lige at checke denne side.
http://www.blocket.se/lulea/Motorkapor_bortslumpas_36473145.htm?ca=11&w=3
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 107 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.885
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 107 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.885
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
Har du manualer omkring din motor, ellers har jeg Clymer og Seloc manualer der dækker din motor.
Min erfaring med gamle Mercury går på en 115hk motor fra 1984 som jeg stadig har, og som går super godt. Men grundlægende med den går det på at få alle bevægelige dele til at gå ubesværet spec trigger modulet, hvor ledningen godt kan blive lidt stiv med aldern og derfor ikke falde på plads som man ønsker. En anden ting jeg fandt er at hoveddyserne skal justeres ca 2 størrelser op, og tændingen ved WOT reduceres med ca 2 grader. Og ikke mindst demonterede jeg den elektroniske box som skulle afhjælpe belastning ved tomgang.
dren gav mig problemer ved tomgang og acceleration. Se linket her hvor jeg bare har givet fuld gas, og læg mærke til hvordan motoeren springer i omdr.
http://www.youtube.com/watch?v=eG4nuOIdN_Y
Næste video er hvor jeg for længst har smidt idlestabiliser boxen væk og her tester jeg en ny indkøbt propel. Og jeg har fuld kontrol over motoren, og den har og går super lige siden.
Men dine bevægelig dele skal gå ubesværet.
http://www.youtube.com/watch?v=nNVf4FrxYaY
Denne ændring skyldes at bensinen ikke er den samme som dengang motoren blev designet. Men alle delene som er forbundet med armen som styre gasspjæld og tænding SKAL være meget bevægelige og flexible.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 107 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.885
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
Jeg har fundet en del info ved at søge på nettet. Og har også kontakt med Jay Smith i US, som er meget hjælpsom med info. Men hvis du har noget omkring timing indsillinger kunne jeg godt tænke mig at se hvordan den oprindligt skulle indstilles.
På denne hjemme side kan man finde mange oplysninger
http://www.biggerhammer.net/mercury/
men der er ikke rigtig beskrevet noget om primary pickup punktet, og det er lidt forskelligt hvordan det mekaniske er bygget op. Min ser ud til at være ombygget med et nyere gasspjæld end det serienummeret angiver. Men jeg er vandt til at forsigtigt experimentere mig frem til det optimale, kan lige som høre på motoren om den går godt eller ikke:-).
Har du haft en sådan motor?
Mvh Thomas
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 107 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.885
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 5 Emner: 8 Svar: 145
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
http://www.youtube.com/watch?v=eegzjx4Aw_0&feature=BFa&list=FLGW5n0HW-QdCYS2XrGP7LEg&lf=plpp_video
Lidt for meget stigning efter min smag. Jeg foretrækker lidt mere optræk end fart.
http://www.youtube.com/watch?v=0rebIoTEJDI&feature=BFa&list=FLGW5n0HW-QdCYS2XrGP7LEg&lf=plpp_video
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 5 Emner: 8 Svar: 145