Tre råd til at holde sig frisk på vandet

Tre råd til at holde sig frisk på vandet

20. okt

Dette er sponsoreret indhold 


Der er flere ting, der spiller ind, når det handler om vores helbred, energi og gode humør. Får du den rette mængde søvn, spiser du godt og varieret, og drikker du mon rigeligt med vand? Disse er steder, hvor du kan sætte ind til forbedring, så du kan være så oplagt som muligt, når båden skal ud og strække benene. Netop på en sejltur er det vigtigt at koncentrationen er i top, så du kan holde besætningen på sikker og rette kurs. Her får du tre gode råd, til hvordan du kan sørge for at være i topform på vandet. 


Få en god nats søvn 

Søvn er noget af den vigtigste medicin, hvis du ønsker bedst mulig koncentration, humør og energi. Mangel på søvn påvirker nemlig i høj grad din koncentrationsevne, når hjernen ikke får den rette mængde hvile over natten. Man føler sig ved siden af sig selv, og alting foregår i et lidt langsommere tempo end normalt. For at få den bedste søvn muligt er det vigtigt, at det foregår i en god seng. Der findes et bredt udvalg af forskellige senge, så sørg for at vælge den, der passer til dine behov. For det fleste handler det om at finde en madras med vis hårdhed, hvilket kroppen har bedst af. Derudover er det en god idé at anskaffe sig en god topmadras. Dermed undgår du at ligge på sprækker i sengen og kan tilpasse både liggekomforten og temperaturen. 


Fyld kroppen med vand 

Vi glemmer det alle sammen i løbet af dagen. Man har meget om ørene, glemt drikkedunken på kajen eller føler sig helt enkelt ikke tørstig. At drikke vand er dog et helt afgørende element i at holde sig sund, frisk og fuld af energi, men er alligevel noget, som de fleste slet ikke får nok af i løbet af dagen. Mangel på vand gør dig træt, sløv og ukoncentreret, og et par store glas vand kan gøre underværker for disse problemer. Bliver vand for kedeligt, så er andre væsker altså også gode at fylde i kroppen. Om det er kaffe, iste eller noget helt tredje, så gælder det bare om at få den flydende medicin indenbords. Selvom de andre nævnte væsker selvfølgelig også tæller, så er vand dog den nemmeste måde også at undgå at indtage for meget sukker på samme tid. Hold dig derfor til at slukke den største tørst i vand og suppler med lidt andet smagfuldt, når vandet bliver for kedeligt. 


Medbring proviant på sejlturen 

Når en hel dag skal tilbringes på vandet, så kan energien helt sikkert risikere at aftage i løbet af turen. Igen er vand en sikker hjælp til at undgå at gå helt sukkerkold, da dehydrering hurtigt reducerer kroppens ydeevne. Derudover er det altid en god idé at medbringe et lille udvalg af proviant til turen, så energien kan vedligeholdes på toppen. Her er kiks, proteinbarer og frugt udmærkede kilder til et ekstra boost energi, og så fylder det heldigvis ikke meget i kahytten. 



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


x