{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Jesper S
Jesper S
Tilmeldt:
15. mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Strøm i motorbåd {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der kender en der har forstand på el i motorbåde. Har købt anden båd og Der døjer jeg noget med det elektriske om bord. Vores lokale bådfolk her på Randers kanten har ikke tid så håber at finde en her der kan hjælpe


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Strøm i motorbåd
  • #1   29. jul 2014 Tillykke med den nye båd.
    Jeg tror du skal beskrive dine elproblemer lidt nærmere hvis du skal have hjælp. Aflader den, springer den sikringer, er der elektriske dele der ikke fungerer osv?


  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   29. jul 2014 Det der er problemet er at strømmen forsvinder. Hvis jeg lader den op og starter motoren op og sejler ud og bruger mine trim flaps mister jeg alt strøm. Batterierne er blevet målt med en batteri belaster og de skulle være gode nok generatoren skulle også være ok. Så skulle der side en herinde der har forstand på el eller kende en vil det være fedt hvis de vil give en hånd. Betaler selvfølglig for det

  • #3   29. jul 2014 En elektriker?


  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   30. jul 2014 Har lige montert 2 nye 100 AMP AMG marine batterier og ny generator for at prøve på at finde ud af hvad der skulle være galt. Men nej kunne ca sejle 30 min også var alt ved det gamle.
    Er der ikke en klog mand på Randers kanten der vil tjene en skilling ?


  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   30. jul 2014 Det er en thunder craft Express 240. 24 fods med V8 350 magnum

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #9   31. jul 2014 Prøver at skifte hovedafbryderne på søndag,så må vi se hvad der sker
    Tak for hjælpen indtil videre. ??


  • #11   1. aug 2014 Jesper, I stedet for at købe en ny hovedafbryder vil jeg anbefale du bruger pengene på et multimeter hvis du ikke har et og foretager de målinger Martin beskriver.

    Det behøver ikke være et 1000kroners Fluke, sådan en fætter her fra Thansen vil sagtens kunne bruges http://www.thansen.dk/product.asp?n=313500271&pn=486080113 - men lad være med at bruge den i din 400V installation derhjemme...

    Dit strømtab er sandsynligvis i een af dine elektriske kredse, sikkert din trimflaps siden tabet kommer når du bruger dem (post #2). En ny hovedafbryder vil ikke løse det problem, blot give dig udgifter og spildt tid.

    Hvis du kan se fornuftig spænding (13,5-14V) med motor igang og uden brug af trimflaps og ser et stort fald så snart du bruger disse har du fundet din fejlende enhed.


Kommentér på:
Strøm i motorbåd

Annonce