{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Vinter båd projekt - Maling {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg er ved at gå igang med et vinterbåd projekt, og skal til at vælge maling,

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gå det til værks, hvilke maling skal jeg bruge til min båd? (se evt. min profil)

Jeg vil gerne have den helt hvid, med en blå eller sort stribe langs siden.

Nogle der kan hjælpe mig lidt med at finde hvad jeg skal bruge ? og om hvilken slags sandpapir jeg skal bruge for at slibe den gamle maling af ? smiley

Mvh, Anders Westberg


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vinter båd projekt - Maling
  • #2   18. okt 2009 hvis der ikke er skader i gelcoatlaget så skal du bare male med bådmaling

  • #3   19. okt 2009 Jeg har udstyret til sprøjtemaling, altså kompressor, og sprøjtetilbehør, så skal det hele vel bare skærmes af og så bare males ? smiley men vil lige prøve at kigge på det der Poly-best.. Jeg skal ikke bruge nogen form for bundmaling ? smiley

  • Mikkel A
    Mikkel A Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 3
    #4   19. okt 2009 Hej,
    Hvis din båd ligger i vandet det meste af året, så skal bunden slibes ren Iindtil gelcoaten), males med en Epoxy tykfilmsmaling, derefter en primer og til sidst bundmaling. Et eksempel på Hempel produkter kunne være

    1.lag. Hempel High Protect (smør godt ud, så den er heldækkende - Dette er din vandbarriere)
    2.lag Hempel Light Primer (sørger for god vedhæftning til bundmaling
    3.lag Hempel Hard racing xtra

    Hvis du opbevarer din båd på trailer, og ikke har havneplads, kan du godt undvære High Protect og springe videre til primeren.

    Hempel har også et malingssystem som hedder Profinish.
    Det er et højglans malingssystem, som er udviklet til sprøjte.
    Se evt. Hempel.dk under Superyacht ->produkter

    Mvh. Mikkel


Kommentér på:
Vinter båd projekt - Maling

Annonce