{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.693 visninger | Oprettet:

ole t
ole t
Tilmeldt:
10. okt 2008
Følger: 1 Både: 1 Emner: 9 Svar: 33

Bundmaling af motorbåd på trailer... {{forumTopicSubject}}

Der må være nogle som har god erfaring med at male en motorbåd på us trailer.

Hvordan maler man de steder hvor båden hviler.
Min båd vejer over 3 tons.
Er eneste løsning at få den løftet med en kran eller er der nogle tricks som jeg ikke kender???

Ole


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling af motorbåd på trailer...
  • #1   14. feb 2010 3stk. 2 tons donkrafte.
    Efter du har malet båden på traileren, løfter du den og maler derefter de steder, hvor den støttede på traileren.
    God og nem løsning


  • #2   14. feb 2010 Eksempelvis som vi gjorde ved en bayliner i sommers.

    Mal hele bunden hvor du kan (lad være med at spilde på traileren ;-))

    Når det er tørt (går stærkt) så ruller du lige båden tilbage, så det område der IKKE er malet kommer til syne, sørg for at båden er sat fast i spillet, og at traileren er koblet på et anhængertræk.

    Så kan du male det synlige, og når det er tørt, kan du køre båden tilbage igen.



    Så slipper du også for den nemme løsning med at skulle fumle med 3 donkrafte.




    Medmindre din båd er en 137 fods smiley


  • flemming r
    flemming r Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #3   14. feb 2010 Jeg har placeretnogle sveller på jorden,. binder båden fast til noget der kan tåle trækket, kører langsomt bilen frem og båden glider derefter af traileren og ned på svellerne. På svellerne kan du vippe båden over så du kan lave en komplet side af gangen, derefter vipper du til den anden side. Det er ret nemt. Når du er færdig trækker du traileren ind under båden ved hjælp af spillet. Jeg har ikke gjort det på så tung en båd men med 1.5 T båden er det nemt. Men en US trailer uden ruller er ikke det bedste. Maling på trailer ender nemt med et dårligt stykke arbejde.

  • #4   15. feb 2010 donkraft var da en god ide, hvis ikke der kommer andre kreative ider er det måden jeg gør det på.

    Jeg kan godt se at en trailer med ruller gør maler arbejdet lidt nemmer.

    tak for jeres svar. smiley



  • #5   13. mar 2010 Tjek Evt.

    WWW.BÅD-MALING.DK

    Vi har specialiceret os i bundbehandlinger.
    Men sælger også produkter og giver professionel vejledning, så man altid får det bedste resultat.

    Vi tilbyder:

    - Bundmaling
    - Klargøring
    - Vedligeholdelse

    Salg af:

    - Maling
    - Plejemidler
    - Elektronik
    - Bådudstyr

    Men er også altid klar på at give et godt råd, hvis man har nogle spørgsmål til klargøring af sin båd.

    Mvh. Simon


  • #6   13. mar 2010 Båd-maling.dk
    Det er ikke tilladt at reklamere i forum!!!


  • #7   25. mar 2010 Den reklame må give store rabatter for medlemmer af BaadGalleri.dk smiley

Kommentér på:
Bundmaling af motorbåd på trailer...

Annonce