{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.700 visninger | Oprettet:

Projekt-hjælp... {{forumTopicSubject}}

Hey Folks !

Er gået igang med et større projekt på min kære lille båd, nemlig at tage dobbelt-bunden ud, da den tager lidt vand ind og generelt er meget meget blød og ved at flække flere steder...Har fået hevet det meste op nu her, og fundet en plade som selvfølgelig var fuldstændig rådden så...Men i forhold til genopbygning har jeg en del spørgsmål :

1 : Der var intet træ under den plade jeg hev op nu, det vil sige at fra midten og ud har pladen bare ligget frit, er det ikke lidt dumt for afstivningens skyld ? tænkte mig at bygge et træ-skelet som gik igennem bunden der i midten og så lidt op af siderne og så beklæde det hele med glasfiber, inden jeg lagde en ny vandfast finér-plade over som så også fik en gang glas-fiber ?

2 : Når man så har fået lavet den øverste plade, hvad er så bedst at ligge glas fiber eller gelcoat på denne ? og skal den bare males på normal vis, altså noget 2 komponent grunder og så en top-coat ?

3 : Overvejede at investere i en indbygnings-tank og så bygge den ind i snuden istedet for altid at have 2 stående omme bagi, og så evt lave et bagsæde istedet, men kan man trække en benzin-slange så langt, uden det giver nogen problemer for pumpen ?

glæder mig til at høre fra jer smiley

Mvh
Casper Nyland


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Projekt-hjælp...
  • #1   25. aug 2010 Du kan evt. tjekke hvad andre har gjort.

    Feks. Anders.
    http://baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=592


  • #2   25. aug 2010 1 hvis pladen er stærk nok bør det ikke være nødvendigt at afstive den på midten, men jo flere afstivnninger jo mere stiv bliver den selvfølgelig. afhængig af hvordan den båd er lavet ville jeg nok bare smide noget vandfast støbeplade i uden at hverken male eller gelcoate det..bare smide et tæppe ovenpå, det holder snildt i mange år men kræver så at du har skum i bunden der gør båden synkefri.

  • #3   25. aug 2010 Okay, lyder da som en noget nemmere udvej, ikke at jeg nødvendigvis ville vælge den, men ja smiley Men skal alt hulrum så nedenunder pladen fyldfes ud med skum ? og hvilken type skum tænker du på ? og hvad med selve pladen, skal den hæftes i siderne af båden med glasfiber eller bare ligge løst ? virker da lidt porrøst syntes jeg umiddelbart til en båd der af og til får nogen tæv med alt mellem 30-70 km/t ?

    Mvh
    Casper Nyland


Kommentér på:
Projekt-hjælp...

Annonce