{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.636 visninger | Oprettet:

poul j
poul j
Tilmeldt:
6. jan 2011
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9

båden er sunket {{forumTopicSubject}}

hey bådegalleri


jeg har lige købt en 23 fods fiskekutter den vejer ca 1,5 ton...
og der er lænsepumpe med flyder i den.

og har lige været kaldt til tyskland en uge og sku ned og kigge til båden.

og så ligger den på bunde af havet.

så ved ikke hvordan jeg skal få den hævet op igen uden det koster en halv million.

håber på i har nogle tips til det..


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  båden er sunket
  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 63
    #1   21. mar 2011 Surt.... Der er vel ikke andet for end at ringe efter en kranbil smiley

    held og lykke smiley


  • poul j
    poul j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   21. mar 2011 den ligger ca 50 meter væk fra kajen

  • #3   21. mar 2011 hvor ligger båden ? og hvor dybt?


  • #4   21. mar 2011 Du kan dykke ned til den og få sat nogle balloner inden i den så du fylder den med luft, evt traktor slanger smiley

  • #5   21. mar 2011 Du skal bruge 6stk 200 liter tønder, nogle af de brede båndstrammere, en luftpumpe, en dykpumpe og en dykker.

    Skrug begge probber ud af toppen på tønderne og fyld dem med vand så de synker.
    Spænd dem fast på hver side af bunden med båndstrammerne så det ene af hullerne vender nedad.
    Sæt proppen i det øverste hul, fyld luft i det nederste hul til der kommer luft ud og sæt så nederste prop i osse.

    Når skuden kommer til overfladen trækker du den i havn, smider dykpumpen i og får den tømt for vand.
    Så er den klar igen når lænsepumpe eller batteri er skiftet, ja altså lige bortset fra motor, alt el og resten smiley


  • poul j
    poul j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #6   22. mar 2011 okay vil prøve det.

    den sku ha den store tur her i år.


  • #8   22. mar 2011 DR : hedder du i virkeligheden Egon ? der skal meget mere end 1200 liter luft til at hæve en båd på den størrelse.

    hvor dybt er der ved lavvande hvor den ligger ? hvor i landet ?


  • #9   22. mar 2011 hov glemte en smiley efter , joken om Egon smiley den kom der ,

  • #10   22. mar 2011 Nej Georg Gearløs smiley
    1200 liter luft = 1200kg opdrift = mere end rigeligt til båd der vejer 1500kg på land.


  • #11   22. mar 2011 husk den er fyldt med vand og har måske sat sig godt fast . jeg tror ikke det er nok. men håber da det kunne lykkedes.

  • poul j
    poul j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #12   22. mar 2011 D R..

    noget du har lyst til at hjælpe med.

    den ligge i ishøj


  • #13   22. mar 2011 Det gør sku ondt på en hver båd ejer at høre om Det du går igennem haber du får den op igen.

  • #14   22. mar 2011 Jeg vil tro 1200kg løft er nok til at få den så langt op af vandet at dykpumpen kan bruges og ordne resten.
    Når den er under vand vejer den langt mindre, specielt hvis det er er træbåd.
    Jeg vil endda gå så vidt som til at sige den kommer op til overfalden inden de sidste 2 tønder (midterste !) er blevet fyldt med luft.
    Det er først når den skal så meget ud af vandet at dykpumpen kan bruges der bliver brug for de sidste to.

    Kan du ikke få tønderne spændt fast under vandlinien på båden så prøv med 4 først så du har 2 du kan spænde fast under de andre tønder og båd når den er kommet til overflade for at få den løftet det sidste stykke.

    Det er ikke lykkes mig at opfinde lille hjælper i en brugbar udgave endnu så er selv begravet i gøremål og bor i jylland desværre, men skal nok holde øje med tråden hvis du har spørgsmål.


  • #15   22. mar 2011 (link fjernet)
    Her har jeg en 200kg jernplade + ca.50kg kæde og diverse hængende i en tønde og over halvdelen af tønden stikker over vandet så 100 liter luft er nok til at løfte ca.250kg jern.
    Træ flyder af sig selv så det eneste der i teorien skal løftes for at få den fri er motor osv.

    Så er din fiskekutter lavet af træ ville jeg starte med at fylde de 4 hjørne tønder halvt op med luft.


  • poul j
    poul j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #17   23. mar 2011 kan man ikke bruge 4 taktor slanger ( 7.00x12 )

    isteden for tønderne


  • #18   23. mar 2011 det skulle virke efter samme princio , i anders and brugte de bordtennisbolde (og mener også det har været gjort i den virkelige verden) det var ikke principet jeg anfægtede , mener bare ikke det er nok med 6 tønder. men kan sagtens tage fejl.
    men hvor lavt bliver vandet når det er lavest ?


  • poul j
    poul j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #19   23. mar 2011 ca 2,4 meter


  • #20   23. mar 2011 Du kan sikkert fint bruge traktorslanger op til overfladen og så trække den i en havn hvor de har en ordenlig kran stående eller måske endda bare bruge beddingen.

    Bordtennisbolde har været brugt, mener endda det var et fragtskib og det var efter de havde set det i Anders And smiley


  • #21   23. mar 2011 mystbuster har brugt bordtenis boldt og der skal alt for mange til det giver nogle mening

    med slager skal man bare være sikker på de ikke går i stykker hved suring.

    tro på tønder er det best eller flyde puder som bliver puste op ned i vandet dog kræver det en god kompaser men tønder må være den billigest løsning


  • #22   24. mar 2011 billeder af båden

  • #23   24. mar 2011 låner du ham et undervandskamera ? smiley

  • #24   4. maj 2011 er ved at have tid og har fundet våddragten frem hvordan er det gået med båden.. ligger den stadig på bunden

  • poul j
    poul j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #25   11. maj 2011 den er kommet op til overfladen igen

  • #26   11. maj 2011 poul J

    så nemt slipper du ikke vi vil da vide hvordan den kom op igen


Kommentér på:
båden er sunket

Annonce