{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.721 visninger | Oprettet:

Maya
Maya
Tilmeldt:
2. jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Reparation af glasfiber sejlbåd bund {{forumTopicSubject}}

Jeg er helt ny i faget og står med en lille sejlbåd som jeg er blevet foræret som jeg har begivet mig ud Ivar renovere.
Hvad gør jeg med sådan en bund som vist på billedet?
Skal hele bunden pudses ned med grov sandpapir til den er hel glat, eller er det fint bare overfladisk at pudse og give den primer og bundmaling - eller er revnerne så dybe at der skal noget glasfiber reparation til?
Er helt på bar bund så bud på hvordan det lige gribes an og rækkefølge vil være en stor hjælp


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Reparation af glasfiber sejlbåd bund
  • Maya
    Maya Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #1   2. jul 2014 Her lige et par fotos mere

    profilbillede
  • Maya
    Maya Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   2. jul 2014 Og her

    profilbillede
  • #3   2. jul 2014 Skrab bunden ren for bundmaling, den ser ud til at den kunne trænge til sådan en tur.
    Hvis ellers primeren derunder er ok så giv den et enkelt lag primer eller to og så bundmaling.


  • #4   2. jul 2014 Ja, jeg tror også det du står med, er gammel bundmaling i flere lag som bare skaller af. Du kan købe en høvl/ skraber til formålet, den har udskifteligt klinger. Den skraber du hele bunden af med, tjekker at der ikke er revner i glasfiberen, og er det ok, så maler du bare bunden med primer som lukker glasfiberen og gør den tæt, og derpå bundmaling...

  • Maya
    Maya Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   3. jul 2014 Tak for svar,
    Efter malingen er skrabet af vil i så pudse efter med grov sandpapir og fin, for at få jævn overflade?
    På det øverste billed er det ligesom der er et ekstra lag, som ikke rigtig kan skrabes af, bunden af kølen, men skal skæres/ rykkes af, er der nogen der ud fra billedet har en fornemmelse af hvad det er - glasfiber eller bare primer og bundmaling i flere lag evt? Og hvad der skal gøres ved det


  • #6   3. jul 2014 Maya, glasfiber er et vævs-materiale... Ligesom stof. Så hvis du kan se et firkantet mønster, og tråde i det du river af... Så er det glasfiber. Men alt på billeder tyder på det er bundmalingen som slipper og skaller af.... Det vil den gøre efter mange års gentagelse overmaling.

  • #7   3. jul 2014 Jeg har tidligere til en sejlbåd, med samme problem brugt sådan et jern. Jeg ved de har det i bauhaus.
    Til sidst kan du godt gå bunden efter med en rystepudser, men pas på ikke at slibe af glasfiberen.


    profilbillede
  • Maya
    Maya Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #8   3. jul 2014 Tak for alle svar, det vil jeg give mig i kast med

Kommentér på:
Reparation af glasfiber sejlbåd bund

Annonce