{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Bådpresenning {{forumTopicSubject}}

Hej.
I efteråret trak jeg en rigelig stor bådpresenning (fra Biltema) hen over stativ og båd på 13½ fod. Den går helt ned over alle sider, og er stram, så der ikke står vand nogle steder.
Nu opdagede jeg, til min store forundring, at der var 40 liter vand i båden. Er det dårlige presenninger fra Biltema ?
Mvh Allan


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bådpresenning
  • #1   26. jan 2021 Enten et hul der ikke var dækket eller du har ikke fået tømt den for vand inden du fik dækket den over.......... men 40 L er sgu meget, så et eller andet har været utæt, det er ikke kondens ! !

  • #2   26. jan 2021 Altid altid, bundproppen ud når båden vinteropbevares smiley

  • #3   26. jan 2021 Vi tager altid vores bundprop ud, nu er det så også en trailer båd ( har også glemt at sætte den i igen da vi skulle ud smiley smiley smiley DET gør man så KUN en gang, så nu sidder den i nøglerne smiley smiley )
    Kom til at tænke på ! ! hvis det er en båd der ligger fast i vandet, og der er en utæthed et sted så der kommer vand ind, vil det kunne søge ud et sted hvis der er meget vand i skroget, det er jo ikke noget man sådan lige lægger mærke til hvis båden bliver brugt jævnligt og ligger uden dækken over, så vil man jo bare tænke regnvand og ikke lige tænke på at lænse pumpen måske lige kører et par minutter mere end den har gjort førhen...... bare en tanke ( håber det er tanke spind og ikke har noget på sig )


  • #4   28. jan 2021 Hej igen.
    Den står på en trailer, og der er ingen huller eller buler i den.
    Har haft den et par år, men nu er det første år jeg bruger den.
    Den var helt tør, da jeg trak presenningen over. Tja - - det lyder mærkeligt.
    Nu må vi se, næste gang jeg ser til den.
    Mvh Allan


  • #6   29. jan 2021 Tak for Jeres input.
    Nu fik jeg taget et billede. Biltema 14-16 fod nr.: 25-590 til 349,-kr.
    Jeg syntes, det ser meget godt ud, men den må jo være meget utæt, så jeg fraråder andre at købe lignende.
    Mvh Allan


    profilbillede
  • #7   29. jan 2021 Kan du se om der er nogle fordybninger hvor vandet kan samle sig og dryppe ind i båden?
    Kan vandet have været i båden (før) den blev sat væk?


  • #8   29. jan 2021 #6 Den presenning er på ingen måde vandtæt. Bruger den selv, men kun imod dug og så mod støv når den står i garagen. Du kan måske gøre den vandtæt med at imprenere den, men har ikke prøvet.

  • #9   8. feb 2021 Tak for Jeres svar.
    Michael rammer plet. Det var lige sådan en erfaring, jeg efterlyste.
    Mvh Allan


Kommentér på:
Bådpresenning

Annonce