{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Frigear mercury 40. År 98 {{forumTopicSubject}}

Hejsa kloge mennesker
Har lige fået mig sådanne en 2 cyl 40hk merycury motor. Med ny gas/ gear boks inkl. Nu er det hele monteret. Og virker egentlig ok. Men når jeg går fra frem til fri gear med slukket motor. Og drejer propellen. Kan jeg jeg hører tandhjulene lige rører hinanden i gearkassen. Det er meget meget lidt. Kan få det væk hvis jeg sætter den i bak og så fri gear. Ligesom der mangler en smule justering fra frem til frigear. Gear kablet på motor. Er justeret helt ind. Så der kan jeg ikke justere mere. Er der andre måder man kan gøre noget. Gas/gear boks og kabler er helt nye QuickSilver. Tænker. Gearkablet. Vel heller ikke skal være justeret helt i bund? Nogle der kan hjælpe?
På forhånd tak smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Frigear mercury 40. År 98
  • #1   10. sep 2015 Det er korrekt at det ikke er justeret ordentligt op. Det gør du ved afmontere kablerne på motoren igen og dreje på monteringsstykket

  • #2   10. sep 2015 Hej Christian. Skal lige være sikker. Når du skriver dreje på monteringsstykket? Hvilket stykke mener du? Og skal den stå i fri gear når det gøres?

  • #3   10. sep 2015 Hvis du følger kablet ind i motoren kan du se den er monteret fast på en arm, som den rykker, cirka 20 cm inde på selve yderkablet kan du se et monteringsstykke som sidder på cirka 6 cm gevind så der er plads til at justere, du sætter motor i frigear og boksen i frigear og så afmontere du kablet og justere på monteringsstykket smiley

    Det er lidt svært at forklare men håber du forstår


  • #4   10. sep 2015 Tak Christian. Men det der er problemet. At justeringen på kablet er justeret helt ud. Og kan ikke justeres længere som det egentlig skal for at ramme frigearet 100%. Har set på nogle motore når man ser på youtube. At man kan skrue på gear forbindelse stangen der går ned i gearkassen?

  • #5   10. sep 2015 Som sagt har lige fået motoren. Ham jeg købte den af sagde han lige havde skiftet impreller. Så tænkte han måske havde fået rørt gearet da benet var af?

  • #6   11. sep 2015 Ja det er da en mulighed han har fået justeret den forkert ind da han skiftede impeller..
    Hvor er du fra i landet?


  • #7   11. sep 2015 Er fra odense

Kommentér på:
Frigear mercury 40. År 98

Annonce