{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Tomgangs problem. Mercury 40 hk 4 takt 2000 karburator. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens jeg har denne motor, jeg heh har fået svejst mellempladen sidste år og det blev virkelig lækkert
Stort service med tandrem, tændrør, olie, alle filtre og ventil justering.
Karburatorerne er blevet ultralyds renset med karburator rens i karet og synkroniseret
Pumpe bolden er ny "Septor, stor" da den anden var mør.
Ny kvalitets benzin slange.
Ikke det stive pis man kan købe alle steder.

Teknisk info, tomgangen skal i
frigear ligge på 900 rpm
+- 25 rpm
Og
Fremadgående gear ligge på 800 +- 25
Den ligger ret jævnt når den ligger stille og springer kun med 10-20 rpm på det digitale ur.
Når jeg starter motoren er det normalt ikke nødvendigt at give gas den springer lige igang efter få motor omgange på starteren.
Tomgangen når man starter motoren-kold, går fint op på 1000-1200 rpm og falder hurtigt med på 880-925 rpm (auto choker).
Når den startes varm så springer den igang på 880-925 rpm.
Her kan den så ligge i alt fra 1 min til 5-10 min og pludselig stiger den til 1100-1200 rpm eller også falder den helt ned til 680 rpm. Og kan ofte finde sig selv igen. På 880-925 rpm.
Når den er varm og man starter den springer den som regel igang.
Men hver eneste gang min kammerat drejer nøglen så er der altid problemer, der sker ikke en skid og herefter har jeg så problemer med at starte den. Så skal den have gas.
Vi kan sejle en hel dag uden problemer hvor jeg styre det hele og hvis han prøver er der problemer. Det er self ikke ham den er gal med. Men hvad er problemet. Har i oplevet lignende.

Jeg er selv udlært mekaniker i sin tid og vi har selv lavet det hele der skulle laves.
Men den her kan jeg altså ikke lige gennemskue.

Jeg tænker
1. problemer, kan skyldes karburator problemer, men jeg mener over 5 minutter eller længere burde svømmerhusene i karburatorerne have været tømt mere end en gang.
- hvorfor jeg mener at problemet burde vise sig oftere hvis det var her.

2. Hvorfor er start problemerne periodiske, hvad kan forsage dem, når den driller skal motoren have relativt meget gas for at starte vi taler om 2500 rpm når den springer igang.
Og når den er igang skal den lige brændes igennem med lidt gas for at kunne holde tomgang, og her er tomgangen ofte lav.

Den kan en gang imellem give et par bitte små udsættere når den sejler med meget gas men den taber ikke fart.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tomgangs problem. Mercury 40 hk 4 takt 2000 karburator.
Kommentér på:
Tomgangs problem. Mercury 40 hk 4 takt 2000 karburator.

Annonce