{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

niels a
niels a
Tilmeldt:
19. feb 2005
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24

når båden ligger i havnen {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nogen spørgsmål da jeg er ved at lave en undersøgelse


sådan en større båd. altså +100tusind kr. båd
når de ligger i havnen om sommeren osv.. er der så koblet noget fast 220v til dem ved ens kaj plads
eller ligger de bare uden strøm osv det eneste støm der er er 12v som er på båden ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  når båden ligger i havnen
  • #1   28. feb 2008 Til dit spørgsmål kan man ikke generalisere..

    Der er massere af både under 100k som ligger med landstrøm koblet til og der er massere af båd til over 1000k som ikke har landstrøm på.. Det er helt afhængigt om båden har behov for strøm eller ej..


  • #2   28. feb 2008 vi har en jupiter 30. når vil sejler har vi 12 volt 24 volt og 230volt... så det et må du lige om formulere. og det har vi så ogs når vi har landstrøm på jo

  • niels a
    niels a Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #3   28. feb 2008 det jeg mener.

    de fleste både der ligger i havnen om sommeren.. er der koblet strøm til dem ?

    altså hvis man nu har evt. et køleskab på båden..
    bådens batteri er vel ikke andet end et bilbatteri så det løber vel hurtig tør for strøm eller hvordan ?


  • #4   28. feb 2008 ja, de fleste kobler sig på landstrøm bla, mig selv.
    I de fleste havne er der landstrøm og kommer man som fremmed koster det ca 20 kr i døgnet + pladsleje med mindre man er tilmeldt frihavnsordningen, så kan man ligge 3 døgn uden at betale.


  • #5   28. feb 2008 hov, og så er det altså ligegyldigt hvad din båd koster.

  • #6   28. feb 2008 vi har 2x2 gigantiske batterier jeg kan ikke løfte et.. så helt normalt bil batteri er det ikke i vores jupiter tror de vejer 65-70 kilo stykket. og de holder strøm lang tid


  • #7   28. feb 2008 Okay, det var sgu nogle ordentlige nogle, jeg har bare 2 almindelige bådbatterier men de kan ikke følge med når mit køleskab kører, man kan vel også montere en inverter som laver 230 volt men hvor længe holder det så på almindelige batterier, det er ikke så godt på en sejlbåd da man jo ikke sejler for motor.= (ingen ladning)

  • #8   28. feb 2008 Jeg skriver igen - Nej de er ikke strøm til de fleste både.. Folk lader ikke køleskabet køre når de ikke bruger båden. De fleste har en knap som tænder og slukker for al strøm i båden, og denne bruges ofte når de forlader båden, med mindre ved at de skal på vandet igen indenfor et par dage..

  • #9   29. feb 2008 når jeg smider en forlængerledning på har jeg da også land strøm, og så har jeg en omformer med 220V med 200-400W til når jeg sejler

  • #10   1. mar 2008 Jeg skriver også igen, det eneste der ikke bliver slukket for er køleskabet, gør man det = lunkent øl.

Kommentér på:
når båden ligger i havnen

Annonce