{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

Rasmus A
Rasmus A
Tilmeldt:
5. dec 2004
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Båden krænger..... {{forumTopicSubject}}

Jeg købte min nye Caravelle 17" i efteråret, og har nu fået lavet den klar og har været ude og sejle de første ture. Den sejler super, men krænger virkeligt meget til siden når jeg drejer. Kan man gøre noget ved det eller er det skrogets facon der gør det? Motoren der ligger i er en Mercruiser 3.0L hvilket båden er født med. Kan der gøres noget? Mvh Rasmus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Båden krænger.....
  • #1   13. maj 2005 Har du trimmet drevet nogenlunde op? mange sejler rundt med drevet helt nede altid og det giver forkerte egenskaber både ved ligeud og drej. dvs. ved drej er det nødvendigt at trimme ned for at undgå luft ved kraftig drej.

  • Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    dec 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #2   13. maj 2005 Jeg har haft andre mindre både, sidst en Quicksilver 470 15" hvor jeg slet ikke oplevede det på samme måde. Det føles ubehageligt når man skal lave et bare lidt skarpt sving. Jeg have en ven siddende ude foran med armen på rælingen, og hans arm var næsten nede i vandniveau! Jeg sejlede med drevet trimmet helt i bund, så jeg skal selvfølgelig prøve om det hjælper at trimme den lidt op.

  • #3   13. maj 2005 Min gl. Bayliner på 17 fod "gravede" sig også ned / krængede meget, hvor imod min Crovnline 182'er, som var mere fladbundet, var som at køre radiobil / MX5. Mit bud på grunden er hovedsageligt bundens vinkel. Men husk at der er både fordele og ulemper ved alt.

  • Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    dec 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #4   13. maj 2005 Nej ikke andet end at jeg lige har fået båden og skal lære den at kende. På min gamle Quicksilver skulle den altid være trimmet helt i bund. Nu trækker vi wakeboard og starter og stopper meget så derfor er det jo nemmest at have den i bund. Men jeg må lære hende at kende noget bedre. Måske var hun bare genert smiley

Kommentér på:
Båden krænger.....

Annonce