{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Motor/drev spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har overvejet at købe en gammel bayliner fra starten af 1990´erne, og ville så lige høre om et par ting.

Hvis man skifter den gamle motor ud OMC 3,0 130 hk med en 5,0 V8, skal man så ikke også skifte drev??? Det gamle drev ville vel ikke kunne holde??

det er nærmere fordi jeg har været ude et par gange i en Nautiqe fra 2008 med 5,7 liters motor og 390 hk, og det rykker ikke helt vanvittig. Men frygter at små 130 er alt for lidt til Wakebording og vandski.

mvh

René


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor/drev spørgsmål
  • #1   11. apr 2008 Hej Rene smiley

    Hvor stor er den bayliner? du kan snilt trække vandsport med en 3.0 bare du har den rigtige skrue, der er godt med bundtræk i den smiley
    Om dit drev kan holde til hk eller ej, ved jeg ikke, du skriver ikke hvilket drev du har, men der skal under alle omstændigheder en anden gearing i drevet..

    Jeg ville nu være lidt bekymret ved at smide en V8'er i en båd der er lavet til en 3.0... og billigt er det heller ikke.. hvorfor ikke bare købe en med V8 fra starten af ?


  • #2   11. apr 2008 Jeg giver Morten ret. Hvorfor ikke finde et sæt der opfylder dine behov istedet for al den ombygning. Ofre noget mønt på det og køb en Sea ray Pachanga. De har i alt fald store motorer.

  • #3   11. apr 2008 En 3.0'er kan fint gøre tricket - ingen ko på isen der..
    Jeg står ofte på ski efter en searay med en 3.0' og den har ingen problemer med at trække min 105kg op på en ski - og det vil jeres heller ikke, og da slet ikke hvis i smider en highfive propel på..


  • #4   11. apr 2008 PS - en bayliner og en SkiNautique kan ikke sammelignes..
    En sportsvogn versus en kassevogn - begge er god til det de skal hver for sig, men kan på ingen måde sammelignes, udover de har rat og 4 hjul..


  • #5   11. apr 2008 Ja det er vel billigere at finde en båd med V8 i fra starten. Regner med at båden skal være med V8 og ca 18 - 20 fod. Tak for svarene folkens smiley

  • #6   11. apr 2008 Du løber ind i et større problem end drevets udveksling ved den ombygning.

    3,0èren har nemlig et centralt placeret motorophæng foran motoren - V6 og V 8 har de foreste ophæng i siden af motoren så du skal bore nye hullet til morotophængene - hvis der vel at mærke er et spant lige der - ellers skal du også støbe et spanter i båden

    Og så kommer spørgsmålet om motorkassen kan rumme en V8 - er den bred nok - er den lang nok

    Alt kan lade sig gøre - men jeg ville ikke kaste mig ud i det projekt


  • #7   12. apr 2008 okay, jeg vil kigge efter en båd der passer til mine ønsker istedet. det lyder som om det andet kan blive et meget stort pojekt hehe. tak EN N, og Hans H.

  • #8   12. apr 2008 Det er da fint du har forelsket dig i en v8, men har du tænkt på driftsomkostningerne. Forbruget på en v8 er selvfølgelig markant højere end på 3.0. Og 3.0´eren trækker fint både tube, ski og wakeboard. Men ellers er der jo også mellemvejn med en 4,3 v6. Men den har selvfølglig oså et højt forbrug i forhold til 3.o´eren.

Kommentér på:
Motor/drev spørgsmål

Annonce