{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Lader motoren ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg sejlede i dag med min 40hk 4 takt fra 2005. Efter en times sejllads, siger min batterispænding at den er for lav og instrumenterne (gps osv) går ud. Når jeg måler på batteriet når motoren er tændt, stiger volt ikke men bliver på de samme som inden jeg startede båden. Kan det være batteriet der er dødt eller hvad kan det være på motoren? Har ikke haft 4 takt før, så er lidt grøn på dette. Min gamle 2 takt skulle bare have skiftet ensretter.
Kan instrumenterne have brug al strømmen på batteriet? Det skal lige siges at jeg heller ikke vidste, hvornår batteriet sidt er blevet ladet op, da jeg lige har købt båden.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Lader motoren ikke?
  • #1   20. okt 2016 Hvis den ikke viser omkring 14-14,5 volt når motor er startet lader den ikke, men du skal finde ud af hvorfor, det kan jo være mange ting og nu er el IKKE min stærke side........ sååååå

  • #2   20. okt 2016 Jeg havde det samme problem med en 2 takts motor.. Umiddelbart hjalp det at skifte kablerne der gik fra motor til batteri

  • Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #3   20. okt 2016 Hej.. Jeg har stået i samme situation. Det var bare en 25A sikring på motoren der var sprunget,
    det er helt sikkert et forsøg værd at tjekke det.


  • #4   20. okt 2016 kabler, sikring eller selve generatoren. Der er flere muligheder men hvis du skriver hvilken motor det drejer sig om er der sikkert nogle der kan give noget mere specifik hjælp/vejledning.

  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #5   27. okt 2016 I mange tilfælde er det kabel forbindelserne der skal renses hvor de er bolte på
    en dårlig stel et sted er nok du skal måle dig frem med et universal instrument
    mål alle forbindelser igennem så kan du se hvor problemet er er alt iorden så er det generatoren der er syg. du skal måle 14,2 V når motoren køre på ca 1000 RPM.


Kommentér på:
Lader motoren ikke?

Annonce