{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.181 visninger | Oprettet:

Folie, som et nemt alternativ til bundmaling? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en lille båd, som kun er i vandet 3-4 måneder om året.

Findes der ikke noget folie som man kunne pakke bunden ind i (ligesom man gør på biler), som et nemt alternativ til rigtig bådmaling? - Jeg forestiller mig at man så kan skifte det ud med nogle års mellemrum og på den måde beholde en pæn bund under folien ...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Folie, som et nemt alternativ til bundmaling?
  • #1   27. nov 2017 Sikken god ide men har ikke set det.

  • #2   27. nov 2017 Det er jo ikke for udseende skyld du maler bunden. Det er for at holde ruer osv væk. Den maling slides af når du sejler, og derved holdes bunden ren.

  • #3   27. nov 2017 Det er jeg med på - med pænere mener jeg bare at bunden forbliver i god stand / utilgroed under folien

  • #4   27. nov 2017 Jeg kan godt følge dig. ville være en fin løsning. hmm forstil dig hvilken indflydelse det ville have på havet, hvis alle de store erhvervs skibe havde giftfri folie på. De smider milioner af tons gift via deres rigtig giftige bundmaling. i teorien burde de bruge det samme som os.. underlige regler. men det er jo en helt anden snak. opfind et nano folie og bliv mega rig 👍

  • #5   27. nov 2017 Du vil jo stadig skulle have bundmaling udenpå folien for at undgå begroninger, så der ville ikke være noget sparet.
    Men du vil nok lettere kunne få en flot ubehandlet bund igen hvis du piller folien (med bundmaling) af igen.


  • #6   28. nov 2017 Brian her inde har jo arbejdet med folie. Måske han har prøvet det?,, Brian, læser du med?

  • #7   28. nov 2017 Mener at have hørt, at de bruge en silikonemaling på de størrer dampere(eksempelvis Emma). Skulle både værre bedre for miljø, og bliver ikke lige så nemt slidt af - altså ikke nøvendigt at male så ofte som ved traditionel bundmaling.

  • #8   1. dec 2017 Der findes et produkt som hedder Renolit som er et slags film , om det virker ved jeg ikke da jeg har aldrig set den.

  • #9   14. dec 2017 Vil en konstant våd folie ikke slippe? Den sidder vel fast via en slags overflade spænding?


  • #10   17. dec 2017 Giv den engang Plast dip i den farve du vil have båden i.
    Skulle du om et halvt år have en anden farve, river du det gamle af og maler den en ny farve smiley
    Og så er det nemt at arbejde med.
    https://www.youtube.com/watch?v=i230d1xRYMk


  • henrik A
    henrik A Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 24 Svar: 1
    #11   10. apr 2018 Jeg arbejder hos Renolit og er vi er ved at introducerer dette i Skandinavien, folien er selvklæbende med en holdbarhed på ca. 5 år. overfladen på folien er en speciel silikone som gør at ruer og andet skidt ikke fæstner sig til overfladen, ved en fart gennem vandet vil den blive holdt ren, en gang om året kan den vaskes blidt med en svamp eller blød børste så er den som ny igen. den er 100 % gift fri, så vores vandmiljø ikke tager skade. folien skal monteres af uddannet montører altså ikke et job for os selv.
    jeg selv er lige blevet introduceret til produktet og når jeg ved mere vil jeg skrive om det og poste billeder og kontakter til egnet montører.


    http://www.renolit.com/contact/en/products/renolit-maritime/


  • Nikolaj A
    Nikolaj A Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #12   24. aug 2018 Der findes bund folie til både. Det er ret dyrt men skulle virke rigtig godt
    skriv til disse gutter de ved meget mere om det. http://boatwrap.dk/


Kommentér på:
Folie, som et nemt alternativ til bundmaling?

Annonce