{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Så vi snart klar til at sejle... {{forumTopicSubject}}

Ja, nu skal vores nye båd snart indvies. Der er købt sikkerhedudstyr, anker, pressening, ekstra benzindunk mv. og speedbådscertifikatet bliver taget i næste uge, så er vi vist også klar til at afprøve båden. Håber bare der kommer godt vejr til det.

Det er første gang vi skal prøve at bruge slæbestedet og sætte så stor en båd i, noget vi skal være opmærksomme på? (selvfølgelig at bilen ikke kommer i vandet, den er vi helt med på)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Så vi snart klar til at sejle...
  • #1   17. jul 2009 10 gode ramperegler

    1 Overhold de regler der gælder for færdsel på havnens område.

    2 Klargør båden til søsætning væk fra rampen, hvor du ikke holder i vejen.

    3 Vent til det bliver din tur, og gør opholdet med bilen på rampen så kort som muligt.

    4 Fortøjer båden så langt ude på broen (væk fra rampen) som muligt, før bilen flyttes.

    5 Parker bil og trailer på de særlige "trailer-P-pladser", eller hvor du holder lovligt og af vejen.

    6 Overhold havnens hastigheds begrænsning for sejlads i havnebassinet, både på vej ud og ind.

    7 Efterlad aldrig fiskeaffald i havn eller havnebassin. Rens fisk på åbent vand eller når du kommer hjem.

    8 Når du lægger til ved rampen, skal båden trækkes op hurtigst muligt.

    9 Rig båden af væk fra rampen, hvor du ikke holder i vejen.

    10 Udvis tålmodighed og hjælp andre som har brug for en hånd.

    Ellers er det vist bare at sige god fornøjelse smiley


  • #2   17. jul 2009 Hvilken rampe bruger i?
    Kan se du er fra V-sjl så hvis det er Korsør i bruger, så vær opmærksom på det kæmpe hak / extra fald der pludselig er.

    Husk at tilte motoren inden i sætter den ud smiley


  • #3   17. jul 2009 Vi bruger den i Reersø. Vi har et problem med at tilte motoren, er det nødvendigt for der er ikke rigtig plads til at den kan tiltes.

  • #4   17. jul 2009 Det kommer an på rampens udformning..i Korsør er det, da benet ellers skraber på, men jeg kender ikke den i Reersø, så jeg ved det ikke.

    Prøv forsigtigt..kan jo være det går fint smiley
    Ellers må i bakke lidt længere ud i vandet.


  • #5   17. jul 2009 Traileren er sådanne en hvor båden skal løfte sig selv, da der ikke er ruller i midten af traileren, der er bare sådanne noget lign. brædder som den ligger på. Så jeg tror vi skal godt ud på rampen i forvejen.

  • #6   17. jul 2009 Hej
    Sidst jeg var i vandet med båden (I Korsør) lagde jeg faktisk mærke til at der var monteret en kæmpe jernplade ved enden af rampen(i vandet). Så tror faktisk at de har fjernet det grimme hak der som du nævner Brian. Men fik ikke kigget ordentligt efter. Måske andre kan bekræfte det?


  • #7   17. jul 2009 Det kunne fanme være dejligt hvis de har..den rampe var (er?) i en sørgelig forfatning...synes det er sindsygt de tager 700,- for et sæsonkort til den, men ikke vedligeholder den...

    Der er rigtig mange der ryger i hakket og har problemer med at komme op igen, så jeg håber da de har fået ordnet det.

    Var sidst dernede for et par måneder siden og der var det samme problem.


  • #8   17. jul 2009 Reersø har en ny og fin rampe. Mullerup skal man passe på, rampen er fin men ret stejl og glat, flere er kommet lidt for tæt på med bilerne.

  • #9   17. jul 2009 De små basale ting:

    Hurtigt i, hurtigt op - selvfølgelig skal man tage det i det tempo man selv føler sig fortrolig med, det er klart, men hvis der står 10 og venter skal man ikke regne med at folk smiler til en hvis man går og pudser båden og ordner tovværk osv smiley

    Husk at pille nummerpladen af først.

    Husk at strømkablet ikke ligger og flyder rundt nede i vandet.

    Husk at skylle traileren (og båden) GODT af efter endt brug (når i har nydt sejladsen).

    HUSK BUNDPROPPEN.

    Husk evt. lige at have en fortøjring til båden (nu kender jeg ikke dens størrelse, men det er så ærgeligt når den glider væk fra en).

    Hvis du kan undgå det, så bak ikke bilen helt i vandet med hjul og udstødning og bagagerum som før set.

    Husk at trim motoren op.




    Hvis du kan nikke JA til disse ting, og de andre kloge ting som folk har skrevet - så NYD din sejltur smiley

    God fornøjelse. Tag eventuelt en kyndig med første gang den sættes i vandet.




  • #10   17. jul 2009 Tusinde tak for rådene!

  • #11   18. jul 2009 Det var d. 24/5 jeg var i vandet fra Korsør. Jeg tager nok lige et kig derned i weekenden her og tjekker så melder jeg tilbage

Kommentér på:
Så vi snart klar til at sejle...

Annonce