{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.046 visninger | Oprettet:

Ny båd, hvilket mærke & finanskr.pris? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Var et ku...hår fra at skrive under på handel af en ny båd i dag. Min kammerat fik mig bagbundet og slæbt væk, da det ville have være det vildeste impulskøb.

Så nu har jeg fulgt hans råd og tænkt det igennem igen, for ny båd skal jeg og min kammerat have, og da vi er total nybegyndere ville jeg høre lidt generel mening omkring de mærker jeg har set på... Maxum, Baytliner, Stingray og Glastron. Det er hovedsagelig små bowrider vi kigge rpå, ca. 17,5-19 fod.

Maxum 1800 og Bayliner 11GT er de eneste jeg har nået og kigge grundigt på. Maxum virker meget mere lækker i interiørkvaliteten, pladsmæssigt og har flere super detaljer i forhold til Bayliner, altså Baylineren virker som en "billigbåd" i forhold til Maxum - er det et t generelt billede?

Hvordan er Stingray og Glastron så i forhold til? Jeg bhgar dog også øje for en Doral, den ser i brochuren ud til at være kongen af luksus?

Beklager de mange spørgsmål, men har ikke så meget tid til at se på båd, omvendt signalere lagersalgsrabater, at det er NU man skal handle i stedet for til næste år IKKE?

Er der nogen som har handlet ny båd for nyligt? På en båd/trailer til 180-200k spare man ca. 25-30k er det nok? Eller skal man kunne presse sælger for dette beløb én gang til - så rabatten er 50-60k? Det er jo trods alt 2008 modeller og får de dem ikke solgt nu, så er de "2 år gamle" til næste år, eller er jeg afmarcheret her:o)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny båd, hvilket mærke & finanskr.pris?
  • #1   10. aug 2009 Kig på Tahoemarinecenter.dk. Der er et nyt mærke på det danske marked, som i hvert fald er mindst på højde med alle andre mærker på markedet, og som introduceres til lave priser.

  • #2   10. aug 2009 Du kan også nøjed med at give det halve og købe min! smiley
    Den svarer meget godt til de krav og ønsker du nævner, og så er værditabet ikke så stort HVIS nu det ikke er som du havde forestillet dig.

    Mvh.
    Morten


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #3   10. aug 2009 Vent til bådmesserne kommer.
    Mener den er i fredericia i år (skifter mellem bella og fredericia) og så er der den i Hamborg - Hanseboot. Der er tit gode tilbud, og de udstillede både er til at handle med.
    Desuden er det bedst at handle i vinterperioden. Der slår folk tit meget af priserne og sommeren er alligevel ved at være ovre.


  • #4   10. aug 2009 prøv cbc cityboats i hamborg....var meget tilfreds med dem. købte min maxum der..

  • #5   10. aug 2009 Jeg ville tage et kig på Glastron! Ofte er bowridere i de størrelser og i den prisklasse med den lille 135 hk. karburator motor., men du kan faktisk få en Glastron GT205 m. Volvo Penta 4.3 MPI V6 225 hk. til 194.336 kr. - spar 48.584 kr. hvor konkurrenterne så typisk er med 3.0 135 hk. motoren til den pris og ofte også en mindre båd og uden stor badeplatform!

    De har en del 2008 modeller med massere af udstyr på lager som de sælger med store rabatter: http://www.as-kmc.dk/default.asp?page=15

    Doral's små bowridere er udgået, så det er kun lagermodeller der er tilbage, kender dem dog ikke!

    Stingray skulle vist ikke være bedste kvalitet, men ok og rigtig fine priser! Tilgengæld skulle den danske importør ikke være specielt samarbejdsom hvis man får problemer med båden og jeg har også hørt folk omtale at det kan være svært at skaffe reservedele til nogle som er bare 4-5 år gamle!

    Alternativt ville jeg kigge på:
    Ebbtide og Larson hos Bluebay Marine
    Mariah hos Vejle Bådcenter
    Four Winns hos Risbjerg Marine
    Rinker+Grew hos Bådhuset
    Campion hos Leif Larsen Marine
    Chaparral hos Siim Båd & Motor
    Monterey hos Gnisten Marine

    Jeg ved dog ikke om disse mærker har noget i din prisklasse og de fleste af dem er sikkert kun med 3.0 135 hk. motoren, men mon ikke nogle af dem kan lave nogle tilbud på lagermodeller?


  • #6   10. aug 2009 til lars h : har der ikke været messe ?????? eller er det mig der er bagefter ??????

  • #7   10. aug 2009 var det mig ville jeg hellere vælge mortens brugte campion, de holder meget bedre end larson bayliner osv.

  • #8   10. aug 2009 Tak for svar.

    Mortens båd er fin. Men jeg er bare total færdig med brugte både, jeg gider end ikke at have en årgang 2006-07 eller noget, det skal være nyt med garanti på. Jeg er ved at brække mig over når lortet ikke virker...


  • #9   10. aug 2009 Min virker - det kan du godt få garanti på! smiley
    Iøvrigt er der vel 6 måneders garanti på brugte både som der er på biler når man køber ved forhandler, eller hva???


  • #10   10. aug 2009 Hold dig væk fra alle de kedelige både såsom glastron, grew, doral osv. Køb dig istedet en brugt Formula, scarab eller baja! de holder priserne meget bedre og skiller sig ud i havnen... man gider jo ikke have en båd, som alle de andre har

    Kan godt arrangere en prøvetur i en Baja og du vil blive forelsket med det samme


  • #11   10. aug 2009 øhh!! øverst i dit indlæg er du total nybegynder og længere nede skriver du, at du er total færdig med brugte både!! hva er du egentlig???

  • #12   10. aug 2009 Hej Anders.

    Jeg er total nybegynder. Har en bayliner med min kammerat, men det er meget få timer vi har sejlet for den har drillet meget.


  • #13   11. aug 2009 Anders H

    Baja, Scarab og Formula er jo powerboats (langt de fleste). Hvad hvis manden lige netop søger noget andet? Kan godt love dig for det er langt mere praktisk med en af de bowride modeller Tonny tænker på til fx vandsport, end en powerboat.

    Så kan man jo lige så godt anbefale en Tiger, Malibu eller noget i den dur, de skiller sig mindst lige så meget ud i havnen som en Baja smiley

    Nu ved jeg ikke præcis hvad Tonny vil have og hvad hans behov er, men at sige at han skal holde sig fra alle de "Kedelige" både, som Grew, Doral osv. er skidt rådgivning. Du kan derimod ANBEFALE en Baja fx hvis hans behov er fart og benzinforbrug smiley


  • #14   11. aug 2009 Mathias du har ret.

    1. jeg søger en båd til hygge, sejler KUN når det er maks. 5m/s. Og mest i Roskilde/Isefjord. Så store bølger kommer jeg ikke ud i.
    2. for det meste hygge med kone og børn og så trække lidt ring.
    3. Min Bayliner går ca. 60 km/t - det må være ca. 33 knob og det er helt helt fint. (som nybegynder syntes jeg faktisk det går stærkt :o))
    4. regner med at have båden 2 - max. 3 sæssoner, så skulle jeg "vokse" jeg fra den eller bliver træt af den, så er det godt at jeg ikke hænger på den.


  • #15   11. aug 2009 Tonny->
    Lyder mere og mere til at du skal købe min smiley


  • #16   11. aug 2009 MORTEN!! NYTNYTNYTNYTNYTNYTNYT!!!!!!!! :o)

  • #17   11. aug 2009 Jaja da... Hvis du absolut har nok penge at smide væk af, så værsgo... ;-)))

    Men ville nu stadig overveje min, for den blir der sgu ikek noget bøvl med! smiley


  • #18   11. aug 2009 Baja laver da også praktiske bowrider! fordelen ved disse både er værditabet er minimalt i forhold til en alm. båd!! men vis du er uvenner med dine penge er det da helt ok at smide den ud af vinduet:-) så forleden en larson ejer, som tilbød sin 2 år gamle båd til næsten halv pris.. Godt det ikke var mig

  • #19   12. aug 2009 Når du nu ikke vil have brugt båd, og du har gjort det temmelig klart....ja så forstår jeg ikke de indlæg om at manden smider sine penge ud af vinduet....Hvis ingen køber nye både, vil der ikke gå ret lang tid før der ikke er nyerer brugte at få fat i.

    Der er messe i Tuborg havn i denne måned, ja faktisk i denne weekend...

    Tag ind og kig efter hvilken model og båd du gerne vil have, og snak med de folk der er der....Når du har besluttet hvilken du vil have, og da det er en ny du vil have, så ville jeg finde en forhandler i enten Sverige eller Tyskland ( Sverige er grundet den forholdsvise lave kurs på deres krone nok det billigste ) også købe min båd ved dem.

    Alternativt er der i Hamborg hver forår en stor messe, hvor der er mulighed for at snakke og handle med dem på stedet.


  • #20   12. aug 2009 Hvis man kigger i udstiller listen, kan jeg overhovedet ikke finde en eneste forhandler af de tidligere omtalte både i denne tråd. Måske den udstilling næsten kun er sejlskibe og større yachts?

    (link fjernet)


  • #21   14. aug 2009 Tak for Jeres indlæg. Vi købte i går en ny Maxum 1800 MX - 2009. Får den på tirsdag, det bliver herligt..

Kommentér på:
Ny båd, hvilket mærke & finanskr.pris?

Annonce