{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.316 visninger | Oprettet:

Trækker til bagbord {{forumTopicSubject}}

Hej
Har et problem med min Drabant 27, som jeg købte i foråret.
Den trækker til bagbord, både for sejl og for motor.

Dvs. den er ekstrem luvgerrig på bb halse og lægerrig på stb halse. Desuden trækker den meget hårdt mod bagbord for motor.

Jeg har (efter at have justeret rig på andre både i over 20 år), ikke kunnet fjerne det v hja justeringer på riggen.

Og så er min tanke (og frygt) at noget på undervandsskroget sidder skævt.
Har ikke fantasi til at forestille mig at hverken køl eller ror kan være skævt, så min tanke går på motordrevet, der sidder imellem køl og ror, fordi den trækker SÅ hårdt mod bagbord for motor - og gør det til samme side for sejl.

Mit spørgsmål til jer læsere går på om det er muligt at rette motordrevet, hvis det skulle vise sig at være skævt ??

Det er en super dejlig båd, som jeg vil beholde til mine dages ende, såfremt problem bliver løst. Gør det ikke, er der stor risiko for at det bliver en kortvarig forelskelse.

Den tidligere ejer (en mangeårig ven af familien) sværger at han aldrig har bemærket den forskel i luvgerrighed på de 2 halser.

Vh Thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trækker til bagbord
  • #2   6. maj 2020 Hej

    Har fundet årsagen. Det var roret. Fladt på den ene side og buet på den anden. Så har i 3 år spartlet på den flade side og så begyndte den at trække til stb side,, så har de seneste 2 år slebet på det jeg spartlede.
    Ved endnu ikke om den sejler ligeud i år - stadig første tur tilgode smiley
    Mvh Thomas


Kommentér på:
Trækker til bagbord

Annonce