{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.001 visninger | Oprettet:

Nybegynder hjælp (påhængsmotor) {{forumTopicSubject}}

Hej

Efter at have tøffet lidt rundt i en 8 hestes indenbordsdiesel hakker af en båd synes mine forældre de vil have en større/hurtigere båd.

Valget er faldet på en Aqualine Week-end 550 uden motor

http://www.tohatsu.dk/aqualine_baade_weekend%20550.htm

Vi skal jo så selvfølgelig have fundet en motor, og ud fra de sparsomme oplysninger jeg har kunnet finde om båden anbefales 50 hk og opefter. Mine forældre ønsker ikke at bruge cirka 50-70.000 på en NY motor, og leder derfor efter en brugt. Mine forældre og jeg er som sagt totalt grønne indenfor sejlads, så derfor vil vi gerne have lidt hjælp til hvad vi skal gå efter af forskellige mærker osv.

Hvis i kender til nye kvalitetsmotorer til en knaldgod pris er de også meget velkomne. Men ellers bare generelt om hvad man skal se efter ved køb af brugte motorer.

Også gerne lidt om hvad tilt, hydraulisk dit og dat og alt det der er?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nybegynder hjælp (påhængsmotor)
  • #1   21. mar 2011 Jeg glemte lige at sige at det gerne må være 4-takt smiley Vi søger ikke en decideret 'racer-motor' men vi vil gerne ud over bølgerne hurtigt smiley

  • #2   21. mar 2011 En Evinrude 115hk HO 2 takts motor.

    Samme benzinforbrug som en 4 taktsmotor, støjsvag og et stort moment der kan få Jeres båd op at plane hurtigt så I kan holde en økonomisk cruisingfart.


  • #3   21. mar 2011 Hej Jeppe:
    Hvorfor kigger du ikke på de annoncer der er her på siden?????
    Der er en der hedder Frederik P han har en Mercury 75 HK tilsalg til 15000 kr. Han har tel nr 97 32 25 22 prøv at ringe
    MVH
    Peter B


  • #4   22. mar 2011 Er ked af at sige det men nye kvalitets motorer til en knaldgod pris finder du ikke så længe du bor i dk. Påhængsmotorer er sindsyg dyre her i danmark. Den motor peter B linker til er sikkert en fin motor, men det er en gammel en. Man kan ikke vide om det er noget gammel skrammel eller en ok motor og som jeg før nævnte syntes jeg 15000 er overpris.

    prøv og tag et kig hos nogle forhandler syd for grænsen, der kan du ofte få et meget bedre tilbud.


  • #5   22. mar 2011 Peter B

    Som sagt søger vi lidt mere viden om motorer, det her er jo ikke en købsannonce til en motor smiley Vi ved ikke hvad man skal gå efter, og derfor søger vi en venlig sjæl der kan lede os i den rigtige retning mht til mærke osv. Vi har kigget på den Mercury, men jeg tror de gamle ønsker noget lidt nyere


  • #6   22. mar 2011 Rune D - tak for rådet, det vil vi lige undersøge. Kender du evt nogen hjemmesider?

Kommentér på:
Nybegynder hjælp (påhængsmotor)

Annonce