{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.209 visninger | Oprettet:

Volvo penta 280 {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en anden propel til mit drev og ser først da jeg skal montere den, at den er til modsat omdrejningsretning i forhold til den gamle, kan se på nettet at fremadg. gear sidder på øvre gearhjul og bak på nedre, men vigtigst af alt oliepumpen i bunden af drevet kommer til at løbe den anden vej rundt. Jeg ved at ved brug af 2 drev sætter man det ene at løbe den anden vej , men er det så enkelt at man bare flytter gearforbindelsen over til den anden side på omskifteren i drevet


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo penta 280
  • #1   24. nov 2012 Ja, med Volvo drev flytter du bare stangen på gearvælgeren bag dækslet, så propellen drejer den anden vej.

    Hvis det havde været et Mercruiser eller OMC drev, skulle underdelen byttes, de kan ikke tåle at løbe kontinuerlig i bakgear.


  • #2   25. nov 2012 Ja det må jeg prøve, det er jo en billig løsning når man er så distræt at man ikke kan huske hvilken vej ens drev er sat til at løbe, Tak for hjælpen Boye

  • #3   9. mar 2015 Hej boye r.
    Har set dit indlæg er lidt gl.. Men er i samme situation som dig. Vil lige høre om det fungere at ændre gearet til at køre modsat..
    MVH Claus


Kommentér på:
Volvo penta 280

Annonce