{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Hvilken propel? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg skal have skiftet propel på mit drev og søger kompetent råd på, om jeg skal købe samme slags igen eller om der findes bedre løsning.

Da propellen er fra 2008 tænker jeg, at der måske er kommet nyere/bedre teknologi indenfor propeller, som gør, at der findes mere løsning som matcher mit drev og motor.

Er der nogle som har gode råd til, hvor jeg kan søge råd, hvor der er fuldstændigt styr på tingene og fakta, således at jeg ikke får noget forkert?

På forhånd tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken propel?
  • #1   3. aug 2019 Hvad propel sejler du med nu, stål eller alu, hvilken båd har du, går du efter topfart, acceleration, eller noget tredje?
    Jo mere info jo bedre.


  • #2   3. aug 2019 Hej.
    Jeg har et Mercruiser Cummins 250 HK 4,2 l. med Bravo 3 drev. Nuværende propeller er stål og består af 2 x 3 blade. Jeg er interesseret i de propeller ,som matcher motoren bedst, acceleration er ikke så vigtig som brændstofsøkonomi og topfart.
    Tak for hjælpen.


  • #4   3. aug 2019 @Morten R: ja, det er nogle dyre bæster og dem som sidder på, kan desværre ikke laves. Jeg kæmper med at finde info om dette i bogen til motoren, men dem som sidder nu er 20P med 2 x 3 blade. Men jeg kan se, at der findes en variant med 3 + 4 blade - om det så er bedre og dem som jeg skal vælge i stedet, er jeg helt uvidende om.

  • #5   3. aug 2019 Hvor 22P - skulle der stå.

  • #6   3. aug 2019 Den har altså det vi kalder duoprop - to propeller hvor den inderste er større end den yderste?
    Jeg ville tro at fabrikanten sørger for den rigtige propel til båden første gang den bliver søsat??

    Personligt er jeg ikke fan af dette system, da muligheder for propel skift er stærkt begrænset (men det kan du jo ikke bruge til noget).


  • #10   4. aug 2019 Tak for jeres svar. Jeg er nok bedst stillet ved at vælge samme type som sidder på. Duo med 3+3 blade.
    Et sidste spørgsmål: Den med 4+3 blade synes at være en ny model af Bravo 3. Skulle der være noget hindring for at vælge dem?

    "The 4-blade front, 3-blade rear set offers better acceleration performance and enhanced holding compared to the old style Bravo 3 Propellers."

    https://www.getaprop.com/mercury-outboard-sterndrive-propellers/mercury-bravo-three-propellers/mercury-bravo-3-propeller-set


Kommentér på:
Hvilken propel?

Annonce