{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.057 visninger | Oprettet:

Problemer med Yamaha 115 hp V4 {{forumTopicSubject}}

Hey alle båd guruer!

Jeg har et problem med min bådmotor, som ikke vil tage gassen.
Når båden får 2/3 gas, begynder den af køre som om tændings tidspunktet ikke er rigtigt, og vil ikke stige i omdrejninger derefter.


Den eneste løsning jeg har fået til at fungere, er at give den elektronisk choker, hvorefter den gerne vil tage flere omdrejninger.
Det skal siges, at jeg allerede har renset karburatoren med ultralyd, uden noget form for forbedringer.

Er der andre der har haft lignende problem, og som kan komme med et hjælpende ord?

Mvh. Thomas S. Karstensen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Problemer med Yamaha 115 hp V4
  • #1   26. sep 2015 Tyder på at den ikke får nok benzin.
    Kan være der er problemer med brændstofpumpen.
    Man kan evt. tilslutte karburatoren direkte til en lille "test tank" for at se om den så vil tage gassen

    http://www.kgi.dk/product-13197.php


  • #2   26. sep 2015 Hej Tino.
    Har allerede prøvet med en anden tank, hvor jeg blev ved med at pumpe bolden hårdt, hvilket desværre ikke hjalp.

    Det skal siges at båden sejlede godt, men at den startede med problemet, ude på vandet .

    Desuden giver den elektroniske choker ikke ekstra brændstof . smiley


  • #3   26. sep 2015 gider du lige forklare hvad du mener med den sætning

    Desuden giver den elektroniske choker ikke ekstra brændstof .

    det er da hvad en choker gør


  • #5   27. sep 2015 Det må være sådan en maskine som i videoen, ser ud til at det er "choker" ved at lukke for luft strømmen, så motoren må ikke få nok benzin siden den kun kan tage gassen med choker.
    www.youtube.com/watch?v=eHOCKA2nFOU


  • #6   27. sep 2015 Chokeren oppe i håndtaget har 2 funktioner.
    Den første funktion, er som du nævner at lukke for luft til strømningen, og den anden funktion, giver et elektronisk signal til styre computeren (tror jeg)

    Jeg har forsøgt mig manuelt at lukke for luftstrømmen uden det hjæper. Men hvis jeg i stedet frakobler den funktion, der lukker for luften,
    så den kun får det elektroniske signal, så kommer den.

    Jeg har en teori om, at den går i et ''nød'' program, så den ikke kan tage alle omdrejningerne. Motoren reagere nemlig som om, at den går i en form for begrænsning.

    Motoren laver ikke det samme nummer, som på den video du finder, den starter nemt, det er først når den får 2/3 gas. at den laver tændings fejl.


  • #7   27. sep 2015 Er du sikker på at den har det sådan at den kan gå i Nød program...alså var det på den årgang ??? Har du prøvet med nogle nye tændrør ?? Dem hade jeg problemer med på min..

  • #8   28. sep 2015 Jeg fandt problemet her i weekenden, og det var en elektronisk begrænsning, som var forsaget af knækket kontakt på powertrimmet, som skulle fortælle om motoren var oppe eller nede. smiley

  • #9   28. sep 2015 Lyder godt !

    smiley


Kommentér på:
Problemer med Yamaha 115 hp V4

Annonce