{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Kølevand {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har fornyligt købt en 25 hestes evinrude fra 73, den kunne ikke gå, og jeg fik skiftet tænding på den her til aften, hvorefter den gik som en drøm, det eneste problem var at den ikke gav kølervand.

Jeg tjekket impellen, og den er fuldstænding intakt. Jeg har skruet "toppen" af der ved enden af cylinderen, så jeg kan se ned i den lille beholder, hvor vandet bliver fordelt (Hvad hedder den?) der var den ikke stoppet, jeg kan hælde vand ned så det kommer ud af udstødningskanalen på benet. og jeg har renset den "plade" ind til udstødningskammerat hvor vandet fordeles (Hvad hedder "pladen"?)

Der kommer stadig ingen kølevand, kun som udsprøjt gennem udstødningskanalen. Hvor/hvad kan jeg gøre for at få den renset? Hvor kan den være stoppet? Hvordan løser jeg problemet?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kølevand
  • #2   18. mar 2009 eller en defekt toppakning....prøv at turne motor uden tændrør med en boremaskine eller lign selvfølgelig med benet i vand... gir den vand er det toppakning..det luder osse tildu mangler thermostaten...det lille hul i toppen

  • #3   18. mar 2009 Jens S - Hvad/hvor er sladrestrålen?

    Claus P - det med toppakningen burde det ikke være, fordi når jeg piller det lille låg af for enden af topstykket kommer der ingen vand i den lille beholder eller andre steder for den sags skyld, når motoren går. Hvor må den ikke give vand når den bliver turnet? Så vidt jeg ved, er der ikke thermostat på sådan en gammel motor, hvis der er, hvor skulle den så være?


  • #5   18. mar 2009 jens s - det er altså den der kommer helt oppe fra motorhuset, eller hvad skal man sige. Nu siger du det er en kontrolstråle, er der så en "primær" og større kølestråle under vandet?

  • #6   18. mar 2009 hej huxie

    hvor langt når vandet på benet når du tester? Nogle skal stikke dybere end andre
    mvh, morten


  • #7   20. mar 2009 jeg er næsten sikker på at din gamle evinrude.. køre på samme måde som min 6 hk fra samme årgang der er ikke nogen sladre stråle..kun udløb halvvejs oppe på benet... det lille hul oppe ved topstykket er der hvor der så engang har siddet enthermostat.... kan undværes...når motor turnes uden tænding, skal hullet oppe i toppen fyldes med vand..eller virker din impeller ikke... hvis der kommer vand er din impeller ok.. når du så sætter tænding på og motor startes.. og der ikke kommer vand ud i toppen men luft/udstødning.. så er din toppakning sikkert defekt....ellers send den på værksted

Kommentér på:
Kølevand

Annonce