Kølevand {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har fornyligt købt en 25 hestes evinrude fra 73, den kunne ikke gå, og jeg fik skiftet tænding på den her til aften, hvorefter den gik som en drøm, det eneste problem var at den ikke gav kølervand.
Jeg tjekket impellen, og den er fuldstænding intakt. Jeg har skruet "toppen" af der ved enden af cylinderen, så jeg kan se ned i den lille beholder, hvor vandet bliver fordelt (Hvad hedder den?) der var den ikke stoppet, jeg kan hælde vand ned så det kommer ud af udstødningskanalen på benet. og jeg har renset den "plade" ind til udstødningskammerat hvor vandet fordeles (Hvad hedder "pladen"?)
Der kommer stadig ingen kølevand, kun som udsprøjt gennem udstødningskanalen. Hvor/hvad kan jeg gøre for at få den renset? Hvor kan den være stoppet? Hvordan løser jeg problemet?
På forhånd tak
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 13 Svar: 55
Claus P - det med toppakningen burde det ikke være, fordi når jeg piller det lille låg af for enden af topstykket kommer der ingen vand i den lille beholder eller andre steder for den sags skyld, når motoren går. Hvor må den ikke give vand når den bliver turnet? Så vidt jeg ved, er der ikke thermostat på sådan en gammel motor, hvis der er, hvor skulle den så være?
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 13 Svar: 55
mar 2004
Følger: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 2
hvor langt når vandet på benet når du tester? Nogle skal stikke dybere end andre
mvh, morten
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
Kølevand