{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Kølevand. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Suzuki 4hk 4 takt. Den er fra 2007 og da jeg var ude at sejle sidst så jeg der ikke kommer noget vand fra sladerstrålen. Der kommer lidt dråber men ikke en konstant stråle.
Jeg gik derfor ud fra at det var impeller der ikke var god mere. Nu er den skiftet. Og det er samme problem. Jeg har renset røret der går fra pumpe huset og op til sladerstrålen med luft og der er fint gennengang.

Nogle der kan hjælpe?

Desuden ser oilen ret lysebrunt ud når jeg kigger gennem det lille glas på siden af motoren?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kølevand.
  • #1   25. feb 2020 Hmm har lige prøvet et tricks som jeg læste her på nettet. Jeg tændte motoren og mens den kørte sprøjtede jeg luft ind i udgangs hullet. Der kommer fint tryk på sladrestrålen men det mister pusten efter lidt tid igen? Håber der er nogle der kan hjælpe ? På forhånd tak

  • #2   25. feb 2020 Tjek vand indtaget op til pumpen, måske det er blokeret.
    Er det et komplet nyt pumpe kit ( altså med hus og div pakninger ) , så kan du risikerer at det også er " brændt af " når du nu har kørt med den ! ! ! er sgu lidt øv hvis den er det.
    Lyse brun olie er IKKE godt, den må ikke være ugennemsigtig, hvis den er det er der røget en pakning ( nok en toppakning ) men alt vandet skulle ikke forsvinde pga det, måske der er en gennemtæring igennem udstødning og køle delen i benet, eller den er måske ikke samlet rigtigt ( plejer at være nogle rør samlinger nede ved pumpe delen...
    Skil den ad igen igen og få tjekket at alt er samlet rigtigt ( kan være noget lor. at få de forskellige dele samlet så de holder sig sammen imens man sætter benet på igen )


  • #3   25. feb 2020 Det har jeg tjekket og det ser umiddelbart fint ud.

    Det er kun impeller jeg har skiftet da jeg syns huset og pakningen så fint ud. Men det var jo også et problem allerede inden jeg skiftede impeller. Så tænker ikke det er noget med at jeg ikke har fået samlet benet rigtig igen. Det er jeg ret sikker på jeg har. Det lille rør går fint i pumpe huset og når jeg blæser luft kommer det fint ud gennem sladrestrålen. Det virker for mig som om den ikke rigtig kan holde trykket da den kommer med en fin stråle når jeg puster ind ved sladerstrålen men mister så pusten efter lidt tid igen. Men hvad det kan skyldes aner jeg virkelig ikke.


  • #4   25. feb 2020 Det har jeg tjekket og det ser umiddelbart fint ud.

    Det er kun impeller jeg har skiftet da jeg syns huset og pakningen så fint ud. Men det var jo også et problem allerede inden jeg skiftede impeller. Så tænker ikke det er noget med at jeg ikke har fået samlet benet rigtig igen. Det er jeg ret sikker på jeg har. Det lille rør går fint i pumpe huset og når jeg blæser luft kommer det fint ud gennem sladrestrålen. Det virker for mig som om den ikke rigtig kan holde trykket da den kommer med en fin stråle når jeg puster ind ved sladerstrålen men mister så pusten efter lidt tid igen. Men hvad det kan skyldes aner jeg virkelig ikke.


  • #5   25. feb 2020 Ryger sådan en toppakning bare lige pludseligt? Motoren står stort set som ny så kan ikke forstå hvis den er røget. Men olien er Hvert fald noget brunlig i det.

  • #6   25. feb 2020 Havde samme problem på min lille 4HK Mariner 4-takt. Årsagen var små partikler inde i kølesystemet, som konstant satte sig ved sladrehullet. Så jeg borede sladrehullet 0,5mm større. Og efter dette, har det virket fint.

  • #7   25. feb 2020 Husk rigeligt med vand i baljen når du afprøver motoren gerne min 10 cm over kavitations pladen.. Som Kim skriver bor hullet lidt op i sladre strålen.. Havde lidt samme problem med en yamaha 6hk

  • #8   25. feb 2020 Har på alle de motorer jeg har haft hevet den lille studs af som kontrolstrålen kommer ud af.. så virker det hele meget bedre..

  • #9   25. feb 2020 Tak for alle svar. Jeg har været hullet større dog uden succes. Så jeg må prøve at tage den lille studs af i morgen.

Kommentér på:
Kølevand.

Annonce