{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.821 visninger | Oprettet:

Anders  B
Anders B
Tilmeldt:
27. jun 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Benzin eller Diesel??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

min kæreste og jeg overvejer at købe en ny og større motorbåd. I den sammenhæng er jeg lidt i tvivl om det skal være en Benzin eller Diesel drevet. Jeg er godt klar over at diesel er mere økonomisk, men det er mit indtryk, at det endnu ikke er særlig udbredt bla. pga. det langsommere optræk. Derudover er jeg interesseret i at vide hvad fordelen er ved at have 2 benzinmotorer i båden. Jeg er selvfølgelig godt klar over den åbenlyse fordel mht. mere kraft, men er nysgerrig efter at vide om nogen kan komme med deres erfaringer vedr. eks. forbrug hvilket jo ikke er uvæsentlig i vor dages benzin priser. Kan man eksempelvis ved en 28fods båd cruise ved et samlet lavere forbrug med 2 motorer fremfor 1?

Alle erfaringer er velkommen

Mvh
Anderes


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Benzin eller Diesel???
  • #1   15. maj 2007 2 motorer vil være dyrere at sejle med end en.....
    grunden til at diesel ikke er så udbredt er ikke fordi at de har langsommere optræk, men pga merprisen på dieselmotorer
    (det er jo heller ikke i hele verden at benzinen er så dyr som her)


  • #2   16. maj 2007 Benzin er også mere brand farlig end diesel.

    En af fordelen der er ved at have to motorer er det er du har nemmere ved manøvrere i havn.


  • #3   16. maj 2007 Dybest set skal du gøre op med dig selv, hvor mange timer du påregner at sejle pr. år. Min sidste båd var en fabriksny Campion Explorer 552 med en 120 hks diesel fra mercruiser. Merprisen for denne motor var ca. 100.000. Jeg sejlede ca. 50 timer på den sæson inden jeg solgte båden. Det kunne i hvert fald ikke betale sig afskrivningsmæssigt. Indkøbsprisen for diesel er alt for høj og du får ikke alle dine penge igen ved et gensalg. Kun hvis du ved med dig selv, at du beholder båden i ti år og sejler MANGE timer hver sommer kan der begynde at være økonomi i dieselen.

  • #4   16. maj 2007 Helt enig med "Mikal T".

  • #5   16. maj 2007 det er som regel nemmere at finde en dieseltank i havnen end en med benzin

Kommentér på:
Benzin eller Diesel???

Annonce