{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

kalle a
kalle a
Tilmeldt:
5. aug 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Begynder Jet {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg er intra i, at anskaffe mig en jet. Ikke noget stort og vildt, blot lidt leg i de varmere perioder, derfor lyder mit budget derfor også på 10.000

Jeg har kigget på en Yamaha Wave Jammer fra 1988 da jeg selv mener, Yamaha levere kvalitet.

Er det en god begynder Jet eller skal jeg investere i noget andet?

Hvad skal jeg ellers være opmærksom på ved køb af jet?

På forhånd tak.

Mvh.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Begynder Jet
  • #1   6. dec 2011 Der er flere gamle kawasaki js550 til salg lige fra 5000 og og til 8000 kr. De har dog en del år på bagen, men jeg synes at det er en fin begynder jet. Jeg ved godt at der er mange som synes at det er noget gammelt lort, men jeg er ok tilfreds med min. Hvis du kan vente til foråret skal du være velkommen til at prøve min.
    Du skal se efter om impellen er hakket og om den passer ordenligt i pumpe huset(så lidt luft som muligt ). Tag en kromprationstest på motoren hvis det er mugligt, og hør den igang. Se om skien ellers er fornuftig komtra pris, og lad dig IKKE narre af totalrenoveret, hvis der ikke findes kvitteringer eller synligt skiftet dele.



  • #2   7. dec 2011 Brug søde funktionen så burde du kunne finde en del tråde om dette emne. Men sådan en wave jammer du snakker om er jo ikke en stand up ligesom kenneth snakker om. Men jeg syntes du skulle spare 10000 mere op fordi du får ikke ret mange gode timer på sådan noget gammelt lort. De simpelthen for sløve og kedelige at sejle på og der er ingen ballance i. Og den er jo meget gammel så mekaniske problemer kan jo nemt opstå.

  • #3   7. dec 2011 Balancen skyldes vel kun en dårlig fører haha.
    Jeg har brændt 250L benzin af i ar på min, og de nedbrud som der har været skyldes manglende locktide da jeg samlede den. Så gammel er ikke lig lort.
    De superjetter som er til salg til mellem 20 og 30 kg her på siden fejler vel også lidt engang imellem


  • #4   7. dec 2011 sådan en som min, har jeg i hvertfald været glad for at starte på. den sejler sku godt og du kan få alt til den og til en rimelig pris.. du er heller ikke så følsom over for en som korster 6000 i forhold til en 40000.. jeg har prøvet sadan en wave jammer for et par år tilbage og jeg vil sige at man enten skal vælge vandscooter eller stand up. ikke en kompi løsning.. held og lykke med det

  • #5   7. dec 2011 Det med balancen har jo ikke kun noget at gøre med manden som styre. En kawa 800 er der langt mere ballance i end en superjet da den er støre og har nyere skrog = mere udviklet der er er + og - ved det. Men hvis du først har prøvet og sejlet på en superjet eller en kawa 800 er det bare ikke sjovt at komme ud på sådan en gammel havelåge. Og den er bare pisse langsome og ømme at sejle på de slet ikke så handy og hoppe rundt med osv da de ikke har kræfterne til at smide skien i luften.. Har haft et par venner som havde sådan nogle 650er. Sikke en død og kedelig maskine. Da de prøvede min superjet gik de lige hjem og satte deres tilsalg og købte sådan en. Self vil en jetski til 20-30kg også fejle noget men det bare langt bedre at smide lidt extra for en ordenlig ski. Men først skal han jo lige finde ud af om det skal være en stand up eller sit down han vil have.



  • #6   7. dec 2011 Det ku vel osse tænkes at det ik er alle folk der har råd til og købe det nyeste og det bedste, desuden så har jeg en kawa 550sx og den sagnomspundne wave jammer og kawa'en er da klart den sjoveste men yamaha'en er ganske underholdende og sejle på og hvis man vil starte et sted synes jeg den er helt fin til det. Jo flere der kommer til sporten jo bedre i mine øjne og så er det vel ligemeget om den er spritny eller om den er 40 år gammel.

  • #8   7. dec 2011 Man kan godt høre at der er nogle folk som brænder friværdi af. Kawaen er selfølgelig ikke en racer som superjetten, men manden skrev også at han skulle bruge den til at hygge sig med, og det klarer den altså fint

  • #10   7. dec 2011 Ja det er du sikkert brian, men som kenneth skriver så har hans ik fejlet noget og min kawa starter og sejler upåklageligt hver gang, yamahaen ligeså. Men det vil sige vi ska save alle dem der er over 5 år gamle op og smide dem ad h.. til? Og at man ik ka have det sjovt på en ældre maskine?

  • #11   7. dec 2011 Hvis man ska svømme i land gang på gang ka det jo være man ik ka vedligeholde sit grej ordentligt?

  • #13   7. dec 2011 Har bare for meget legetøj og det ville du nok osse syntes hvis du så min lade. har to andre jetski så en af dem sku ryge og det er så yamahaen..... men hver sin mening. (heldigvis)

  • #15   7. dec 2011 hehe, du roder en del hvis en seadoo kan fylde 900m2

  • #16   7. dec 2011 Det er nok fordi han køber nyt hele tiden. Man sku jo helst ik have den gamle model. smiley Ha ha

  • #18   7. dec 2011 Din mening. Men hvis man kigger på kalles første post så skriver han til lidt leg i de varmere perioder og så ka jeg da godt forstå hvis han ik vil smide for mange penge efter det. Så ka han jo finde ud af om det overhovedet er noget for ham.

  • kalle a
    kalle a Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #19   8. dec 2011 Ro på drenge, der behøver ikke gå konkurence idet..

    Jeg kunne sagtens købe en Jet til 50.000 men sådan ligger landet nu ikke..

    Nogle mennesker priotere deres økonomi til andre ting..

    Grunden til jeg skriver max 10.000 er, at hvis jeg køber en stor fancy til 20+ er, at jeg ikke har tiden til at bruge den "ordentligt" køber ikke legtøj for 20.000 jeg bruger 3 timer om måneden...

    Men hold jer nu til mine spørgsmål tak.

    Mvh.


  • #21   9. dec 2011 tro mig, du vil helt sikkert blive bidt af en standop. men det er selvfølgelig fedest hvis du har nogle venner at sejle med. vi er altid min 2 ude at sejle, men vi sejler for det meste også lange ture ( fra horsens og ca 8 sømil ud i fjorden hvor vi leger)

Kommentér på:
Begynder Jet

Annonce