{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Køb af ældre motorbåd {{forumTopicSubject}}

Hej bådejere

Jeg ser lidt på en ældre motorbåd. Jeg har ikke mange penge så derfor er det selvfølgelig begrænset hvad jeg kan få og jeg må gå på kompromis.

Den er med indenbordsmotor på 100hk. Fra 1982.

Hvad skal jeg holde øje med ved sådan en båd? Den skulle meget gerne være i orden, dog med drevet skilt ad men i god stand.

Jeg ved nok mindst om selve drevet, gear osv. Har godt forstand på hvad angår motoren.
Er der nogle kritiske punkter jeg helst skal have tjekket op på, for ikke at blive "ruineret" ved et dårligt køb smiley

Tak på forhånd


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af ældre motorbåd
  • #1   26. aug 2013 hvad er det for et drev og motor??


  • #2   26. aug 2013 Tror du skal sikre dig ALT er der til at samle drevet igen. Derudover skal du være opmærksom på ALT med sådan en båd.. Revner i bund ude og inde .. Osmose. Klamp og fusk gennerelt da alt tar tid at lave igen.. En masse småting ka tage længere tid end man tror. Er vinduer tætte mv.. Det hele løber op i både tid og penge og hvis man kun har lidt af begge dele skal man virkelig være på vagt.

    Mange sælgere mener selv deres ting er i orden så det skal man ikke tage for gode vare. Øjne ser forskelligt og når den er købt er det dig der afholder udgifterne.

    Ka du høre motoren igang? Ka godt være den virkede for 10 år siden da båden blev stillet hvor den står men det er så ikke sikkert den virker nu.. Eller selvom den ifølge sælger virkede perfekt sidste år har du kun hans ord for det.

    Kort sagt så skal du virkelig være på vagt med alt.

    Har du et link til den?


Kommentér på:
Køb af ældre motorbåd

Annonce