{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Køb af ældre båd. {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter en båd på omkring 25 fod til hygge ture,
gerne med dieselmotor 30-80hk men mange af dem er med motorer
der er fra 20 til 40 år gamle.ER det helt tosset at købe en båd med så gammel en motor,Hvis motoren bryder sammen kan det jo let koste 80,000 at få monteret en ny.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af ældre båd.
  • #1   17. mar 2021 De fleste holder deres motor og drev, men selvfølgelig er der nogle der ikke gør noget som helst og sejler til det brækker sig.
    Som jeg læser det på div fora, så er det køling systemet og drev der giver de største udfordringer, men er båden og dens fremtræden viser en god vedligeholdelse og der ligger nogle dokumentationer for vedligehold eller beviser for indkøb af div service/reservedele ( der er jo mange der laver deres ting selv, og så er det svært at stå med en regning fra et værksted for udført arbejde ) så burde der ikke være det store problem ved at købe noget der er ældre, sund fornuft, en ærlig sælger, måske en kyndig med ud og kigge, selv om man er nogenlunde til både, så ser flere øjne bedre, og måske ser man ikke selv nogle små tegn fordi man er helt oppe og køre og bare gerne vil have en båd NU, så er uvildige meninger og øjne et kæmpe plus.
    Pøj pøj
    Husk at selv nye ting kan brække sig, og hvis det 20-40 gamle har virket til nu, hvorfor skulle brække sig lige nu, nogle har ikke sejlet mange timer !


  • #2   17. mar 2021 Min båd er fra omkring 1983 og min motor fra 98 og virker som den skal.. motoren har måtte en tur til service hos et kendt firma i Svendborg for et tjek og efter det virker den ubeklageligt.. og med hensyn til selve båden er det jo bare et ældre badekar som jeg roder lidt i når jeg lyster..

Kommentér på:
Køb af ældre båd.

Annonce