{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.310 visninger | Oprettet:

Maya
Maya
Tilmeldt:
2. jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Reparation af bund {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg er igang med at renovere blykøl på en lille sejlbåd.
Når jeg nu har skrabet og pudset al gammel bundmaling af, er der ligesom et ekstra lag i bunden af kølen som sidder super godt fast - for mig ligner det et ekstra lag glasfiber. Er helt ny i faget, så derfor vil jeg høre om der er nogen der ved hvad man stiller op med det/ evt ud fra billedet kan se hvad det er.
Tænker bunden nu skal primes og have bundmaling. Er i tvivl om hvad der skal gøres ved det "ekstra lag" i den forbindelse, evt spartles rundt i kanten med noget eller skal man pudse det ned / tage det af?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Reparation af bund
  • Maya
    Maya Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #1   2. aug 2014 Og her et ekstra billed, ligger som et ekstra lag hele vejen langs bunden af kølen..

    profilbillede
  • Maya
    Maya Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   2. aug 2014 Tak for svar,
    Det ligner at der er en glasfiber struktur under det hvide, og at det er et ekstra lag sat udenpå det oprindelige.
    Har tænkt tanken også som du siger om det er spartel og om det er en reparation eller om det evt bare er for at styrke det nederste af kølen, men er ikke rigtig nået frem til en løsning og hvad jeg skal gøre ved det.
    Ser ikke ud til at være osmose, så måske lime med epoxy West system de steder det er løst og så spartle jævn med epoxy filler?


  • Maya
    Maya Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #4   2. aug 2014 Kan ikke se noget indefra nej..

  • Maya
    Maya Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #7   3. aug 2014 Okay -
    Vil du gøre det i den rækkefølge du skriver - altså grovslibe først så affedte, give primer, spartle ujævnheder, glatslibe og 3-4 lag primer igen?


  • Maya
    Maya Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #9   3. aug 2014 Tak for svar, det er en stor hjælp.
    Jeg prøver at begive mig ud i det smiley


Kommentér på:
Reparation af bund

Annonce