{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.997 visninger | Oprettet:

Indenbords vs. påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og havde en diskution med en kolliga i går som handlede om hvor vidt en ny 4-takts påhængsmotor med 140 hk er noget mere økonomisk end en ny 3 liters indenbordsmotor på 135hk. Men hvad er egentligt mest økonomisk i virkeligheden hvis de sad på identiske både???
og hvilken båd ville være hurtigst.. den med idenbordsmotor eller den med påhæng?????


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Indenbords vs. påhængsmotor
  • #1   19. apr 2007 hvis det gør nogen forskel så sejler jeg med en 140hk Suzuki 4-takt påhængsmotor fra 2006 og min kollega sejler med en mercruiser 3.0 med 135hk som også er fra 2006

  • #2   19. apr 2007 Jeg vil mene at påhængspiskeriset er mest økonomisk! Jeg har ingen data, men efter hvad jeg har hørt fra de andre trollingfiskere, så er outboarden mest økonomisk. MVH Frank

  • #3   19. apr 2007 påhængsmotore er de hurtigste og jeg vil tror at den også er den mest økonomiske

  • #4   19. apr 2007 men jeg troede faktisk at indenbordsmotoren var hurtigere på grund af at de har mere bundtræk men det er ikke tilfældet så eller hva?

  • #5   19. apr 2007 nej en jeg kender havde en campion 535 med indenbordsmotor den havde 195hk og så en han kender har den samme båd bare med en 200hk påhængsmotor og den kunne sejle ca 5-10mph hurtiger

  • #6   19. apr 2007 hmm. Både med indenbordsmotor er pænest smiley hehe ej spøg til side. Men efterhånden som de fine 4-takts påhængsmotore kommer mere og mere frem så vinder de nok på det da indenbordsmotoren er tung og ovenikøbet hat et drev at slæbe på.

  • #7   19. apr 2007 mht. økonomi tror jeg sgu næsten det er ligemeget. Vores 130 hk Volvo fra 1974 med to karburatore tager ca 10-12 liter i timen ved 4000 omdrejninger hvor legetøjet trækkes godt og hvor den har en optimal marchfart.

  • #8   19. apr 2007 der er flere/bedre muliheder for at få optimalt setup med udenbords, da man blandt andet kan montere setback og lift, derfro de ofte bruges til race(men det er 2takts da de ikke vejer så meget)

    personligt mener jeg det er en religionssag om man er til det ene eller andet.....indenbords motorer har den fordel at der ofte er en fin solbænk oven på


  • #9   19. apr 2007 Har ikke en flowmåler meeen at dømme efter indholdet i tanken stemmer det godt overens. Men er da også selv overrasket over dens forbrug.

  • #10   19. apr 2007 Ved 5000 rpm's bruger den ogå væsentligt mere skulle jeg hilse at sige. Sådan en gammel kværn kan og må max gå 5200 rpm's

  • #11   19. apr 2007 mark b sådan har jeg bare oplevet det nogen gange og en påhængsmotor er meget let det kan man ikk sige om en indenbordsmotor så jeg tror at hvis vi har 2 ens både en med påhængsmotor og en med indenbordsmotor med samme skrue og alt er ens så bare de kg en indenbordsmotor har mere det er jo nok i sig selv det er bare hvad jeg tror så må i andre lige komme med hvad i tror

  • #12   20. apr 2007 Steffen M. Den der dejlige solbænk du henleder til er grunden til at de fleste fiskere vælger outboardere når der skal vælges fiskebåd! Motorkassen tager ALT for meget af din fiskeplads. Det samme gør kistebænke og andet skrammel, der gør at man ikke kan stå oprejst ude ved rælingen! De færeste gider at ligge på knæ på en kiste bænk en hel dag for at fiske! Personligt ville jeg selv vælge en påhængsmotor, med mindre at båden er så stor at motoren kan ligge under dørken og man derved slipper for motorkassen. mvh Frank

Kommentér på:
Indenbords vs. påhængsmotor

Annonce