{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.923 visninger | Oprettet:

problemer med mercury 4,5hk {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en 4,5 hk mercury, men den kan ikke starte.
jeg har sat nyt tændrør i (den specielle slags med en elektroe i midten et ngk BUZHW-2 tændrør)
og der er fin gnist.
jeg har adskildt bezin pumpen, og renset den, har haft karburatoren adskildt og renst og tjekket at membranen virker som den skal.
jeg har tjekket kompressionen som er på 136psi.
og tjekket at der kommer benzin til cylinderen, men den vil ikke starte,
Hvad kan problemet så være? er løbet lidt tør for ideer.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  problemer med mercury 4,5hk
  • #1   17. sep 2007 Jeg går ud fra, vi taler om en 2-takter fra midt firserne.
    Tag tændrør ud, og luft cyl. ud ved at tørne motoren nogle gange.
    Så tager du en benzin mængde svarende til hvad der kan være i en ølkapsel.
    Denne mængde benzin sprøjter du ind på stempeltoppen via tændrørshullet, sætter hurtigt tændrør på igen, og rykker i snoren.
    Så SKAL den slå igang. Evt. helt igang, eller bare nogle få "prutter". Gør den det, er fejlen manglende benzin. Hvis ikke den siger noget som helst, er det tændingen. Kan have flyttet sig.


  • #2   17. sep 2007 ja det er en 2 takt fra midt firserne...
    jeg har prøvet med din metode men benzin direkte ind via tændrør, uden held, så det er jo nok tændingen der har flyttet sig, men den har jo det der thunder bolt tænding, kan det indstilles? eller er dat bare en alm kontakt tænding med et smart navn?


  • magnus e
    magnus e Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 32
    #3   17. sep 2007 ikke for at gøre dig i dårligt humør men jeg havde samme motor til min lille jolle (lidt større end en optimist)for ca 10 år siden den slog noten nogle gange så du er nok nød til at tage svinghjulet af for at tjekke ved mindre du kender nogen der har en tændingspistol så sætter du den til og tjekker om den tænder lidt før top med gassen sat i tomgang (top mærket er en lille streg der står OT eller TDC på hvilken kan jeg ikke helt huske 10 år siden jo) hvis den så tænder helt ude i skoven kan du som regl nøjes med en ny not.
    efter tredje gang gav jeg min locktite på konussen ...kan ikke anbefales da du alldrig får svinghjulet af igen men da det virkede blev det heller ikke nødvendigt ...hehe den endte sine dage på bunden af lillebælt... og der ligger den endnu.



  • #4   17. sep 2007 Tror meget på den fejl-årsag som Magnus ryster op med.
    Dele til dit tændingssystem kan ses her.
    http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0010066&path=MM~A0000001~M0000476~M0000480~C0010066&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM

    Har hørt om denne fejl før.
    Skulle din motor nu være helt ødelagt under svinghjulet, ja så kan du jo købe den 4,5HK Mercury jeg har stående. Den virker og kører 100%.


  • #5   17. sep 2007 Magnus->
    Jeg står og skal bruge en motor til en lille gummiracer.
    Har du kordinaterne??? smiley


  • #6   17. sep 2007 jeg har lige haf den skildt ad, og noten er ikke i stykker og det hele sad rigtig. og det ser ud som nyt (som resten af motoren) jeg har hørt noget om at spolen kan være et problem og at når gnisten bliver sat under tryk bliver den pustet ud, kan man evt tjekke det?
    kan man godt tjekke tændingen når motoren ikke er startet, for jeg bruger en bore maskine som elstarter på den så den kan får omkring 700omd uden et tændrør...

    ps. noten går ofte i stykker hvis man ikke spænder godt nok eller hvis der er lidt olie imellem svinghjul og krumtapen.


  • magnus e
    magnus e Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 32
    #7   17. sep 2007 hehe nej det var desværre ikke så udbredt med gps på det tidspunkt. men den ligger ud for torø ved assens i sejlrenden på 20m vand og det er godt og vel 10 år siden nu så den har det nok ik så godt.....

    ps har lært at spænde skruerne med en svensknøgle og IKKE fingerne
    det var fandme en lang ro tur meeeen fik dog en del torsk med hjem da jeg roede og min kammerat pilkede

    smiley


  • #8   17. sep 2007 Se dette link, og du kan finde de modstandværdier og peak-spændinger som er tilknyttet din motor.

    http://outboardparts.com/mercury/miscellaneous/troubleshootinghelp.htm


Kommentér på:
problemer med mercury 4,5hk

Annonce